livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 6 oktober 2018

Av Mimmi - 6 oktober 2018 13:23


Mjau, jag skäms.
Jag skällde på Matte idag och frågade när hon äntligen skulle packa och skicka iväg vinsterna från auktionen.
Det har ju redan gått en vecka!
Så Matte försökte rycka upp sig, hällde i sig Red Bull och hann precis packa tre vinster.
Sedan var hon tvungen att ligga ner och vila.
Och när hon reste sig igen och gick mot köket så smällde det till.
Ryggskott.
Jag antar att ni fattar vad det betyder.
Ni får vänta ännu längre på era vinster...
Jag ber så jamarmycket om ursäkt!
Matte hälsar att ni helt klart kommer få era vinster till slut.
Men det dröjer nog tyvärr en vecka till.
Matte säger att hon känner sig som tavlan som hon fick hem från Tradera förra veckan till någon kommande auktion.
Bilden finns där bakom, kanske skadad, och glaset är fullständig trasig.
Bara ramen har klarat sig.
Matte hoppas att hennes ram kommer att hålla ihop alla trasiga bitarna...
Mig är det också synd om.
För Matte klarar inte att fylla på blötmat så jag måste hålla mig till torrfoder.
På en lördag!
Undrar bara vem det är som skjuter Matte i ryggen hela tiden?
Mjau...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards