livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under april 2015

Av Mimmi - 26 april 2015 21:23

Nu när jag har vaknat till så MÅSTE jag bara tipsa er om Kattstallets fina butik! 

http://butik.kattstallet.se 

De har otroligt fina saker till både katter och kattägare. Dessutom har de nu utökat sortimentet. 

Matte sitter som fastklistrat framför datorn med väldigt mycket ha-begär i blicken! 

Jag var tvungen att kasta en boll på henne för att få lite uppmärksamhet... 


Nu väntar jag med spänning om Matte köper nåt till mig! 





Av Mimmi - 26 april 2015 20:09


Idag har jag inte gjort så mycket. 

 

Matte har jobbat. 

Jag har sovit. 

Perfekt uppdelning. 

Nu är vi båda hungriga och i köket serveras två olika menyer. 

En på bordet och en under bordet. 

Nä, jag tänker inte avslöja vem som äter var. 

Ni behöver faktiskt inte få reda på allt jämnt. 

Mjau! 

Av Mimmi - 25 april 2015 21:44

Har just tagit en liten tassdans med inslag av glädjeskutt! 

Flera som har hållit med mig mot Matte. Tasspussar! 

Och sen har Wiki uppmärksammat mig och min blogg på sin blogg! http://metrobloggen.se/wikipedia/nya-tassar-i-min-vanner-lista/

Wiki vill vara vän med lilla mig! Åh, vad jag tycker om dig, Wiki! Om du var här nu skulle jag rulla en av mina favvobollar till dig! Du vet, en sån där fin av skumgummi. 

Nospuss från din kompis Mimmi 

 

Tittar ivrigt på Mattes dator.........  


Av Mimmi - 25 april 2015 10:23

Måste faktiskt klaga lite nu. 

Det är ju både jag och Matte som bor här hemma (och en massa blommor). 

Men vi bor inte här under samma villkor. 

Jag menar - VARFÖR får Matte gräva i blomkrukorna men inte jag?? 

Hon höll på i flera timmar med dem igår och jag bevakade hela processen mycket noga. Jag fick nosa på dem men inte hålla på med tassen. 

Men sen gick Matte ner i tvättstugan. Hehe. Vet ni vad jag gjorde då? ... jag hjälpte förstås till med omplanteringen! Jag kan ju inte bara låta Matte sköta allt jobb ensam, eller hur? 

Gissa om hon blev glad? 

Nä, det blev hon inte alls. 

Dumma Matte! 

(Då väntade jag till inatt med fortsatt grävande. Matte anade inte alls oråd fast jag var helt tyst hela natten... hehe! Hon kan ju inte skälla på mig i efterhand, det är opedagogisk!) 


I morse höll hon på och viftade runt med mobilen framför min näsa igen och då blev jag nyfiken på den. Måste ju veta vad det är för grej egentligen. Matte höll fram den till mig och jag slog lite med tassen på den. 

Matte förstod att jag ville undersöka den lite mer och la den på golvet. Det var ju bra. 

Men när jag hade slutat nosa på den upptäckte jag att det fanns ett band på den. Åh vad kul! Jag började genast dra lite i bandet. Och lite till. Och ännu mer. Och mer! 

Men kan ni tänka er - då sa Matte att det inte var en leksak!? 

Fattar ingenting! Hon leker ju med den! Varför får inte jag göra det då?!? 

Ja, som ni förstår så är Matte sååå himla orättvist!!! 

Visst är det synd om mig?!? 

 


Av Mimmi - 25 april 2015 09:30

Idag kör vi en enastående helgspecial. 

Tada!!

Jag ger er: min Matte! 

Min Matte bor också i min lägenhet.

Men hon har egen säng och egna matskålar och egen toa. 

Min Matte är matansvarig och leksaksansvarig här hemma hos oss.

Hon ska läsa mina önskemål i mina ögon och uppfylla dem bums. Hon ska alltid röra sig långsamt och prata lugnande med mig. 

(Själv är jag lek- och underhållningsansvarig samt sköter dekorationen. Bra uppdelning ju!) 

   

Som ni ser var det enbart min ide, Matte vill egentligen inte vara med... 

Hon ville inte låta sig intervjuas heller. Säger inte sin ålder utan bara att hon är mitt i livet. Själv hymlar jag inte alls med att jag fyller två år snart. 

Men Matte säger att min "andra" födelsedag är den 6:e februari i år för det var den dagen jag kom hit. Ja, just det, det var den dagen jag skaffade mig en egen lägenhet med betjäning! Jag visste inte riktigt att Matte ingick i paketet. 

Visst ser hon läskigt ut?!? 

Nä okej, det gör hon inte. Men varför känns det då lite läskigt? 

Jag litar inte riktigt på henne än. 

Det är lite som med min senaste leksak - en mus inuti en gallerboll som låter och blinkar när man puttar den på ett visst sätt. Urläskigt!!! Men också fascinerande. På avstånd. 

Samma sak med Matte - fascinerande på avstånd. Men Matte blinkar och låter inte bara, hon har mycket större register! 

Tror ni att jag någonsin kommer att lita på henne? På riktigt? 

Hur gör man???


Av Mimmi - 24 april 2015 19:55

Nu blir det fredagsmys för min del. 

Lite godis kanske? Kom igen, Matte!... 

Men framförallt - softa. 

Vaddå det gör jag alla andra dagar också? 

Varför ändra ett vinnande koncept?!? 

Nä precis! 

Och vaddå inga fler drinkar för mig? 

Blomvatten är ju så gott!! 

Ibland saknar du verkligen förståelse för alla basala nöjen här i livet, Matte! Slappna av lite nu, det var faktist flera timmar sen jag senast grävde i blomkrukorna... 

Eäh, vaddå fler papptallrikar? Oh no! 

Over and out. 

 

Av Mimmi - 24 april 2015 09:15

Hallå? Matte?? 

 

Är du vaken? 

 

Ja, jag kan vänta lite...

Suck!... 

 

Men titta! Solen skiner redan!

 

Mycket!!!

 

Då kan man leka!

 

Jag hittade en boll också!

 

Om du inte går upp nu kastar jag den på dig!!!

 

Fortsättningen följer inte...







Av Mimmi - 23 april 2015 07:45

Vänta nu, du kan inte gå här!


Ja, jag är lite upptagen.

Vaktar en boll om du nu måste veta.

Vaddå, ska DU in i MITT kök? 

Nu?!? 

Hurså? 

Så du ska INTE mata mig? 

Och du vill in ändå?! 

Har du ansökt om tillstånd då??? 

 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards