livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 8 februari 2020

Av Mimmi - 8 februari 2020 19:28


Mjau, som ni vet så älskar jag bollar.
Och särskilt mina mjuka gummibollar som studsar.
Eftersom de är mjuka kan man i värsta fall ta dom mellan tänderna också.
Perfekt att spela tassboll med helt enkelt.
Matte är krasslig igen och har ingen energi att leka med mig.
Jag kan sysselsätta mig själv mycket väl med mina bollar.
Även om de kan hamna lite var som helst när jag skjuter mål...
Men eftersom jag tycker att Matte är tråkigt så försöker jag att hinta henne.
I morse låg det tre bollar i köket.
En vid tröskeln, en mitt i och en nära matskålen.
Och ja, de kastade Matte mot vardagsrummet till min stora glädje.
Men igår kväll var jag tvungen att ta till det tunga artilleriet.
Matte satt på huk i hallen och rensade min låda samtidigt som jag dribblade hej vilt med en boll.
Och rätt vad det var så skjöt jag Matte i sidan.
Med full fart!
Matte blev helt häpen men sedan skrattade hon och kastade tillbaka bollen.
Så nu vet ni varför jag tränar så mycket tassboll - det är inte bara dribbladet utan även att skjuta mål.
Levande mål!
Annars händer det att jag skjuter någon av mina leksaksmöss.
Men de skrattar inte utan säger bara lite förnärmad "piiip".
Och om jag själv blir sur på bollen för att den inte vill som jag vill så gör jag processen kort och dränker den.
Så det så.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards