livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 23 februari 2020

Att lyfta

Av Mimmi - 23 februari 2020 17:56


Mjau, idag vill jag lyfta en viktig sak :
Matte har blivit galen!
Mitt i vår lekstund, så där mellan bollarna och snöret, tog hon plötsligt tag i mig och lyfte upp mig!!!
Jag blev helt överrumplad så jag missade att göra motstånd och sa bara "mmmrrr".
Jag tror att Matte hade räknat med att jag skulle fräsa, rivas och bitas.
Men jag fick ju höjdskräck!
Visserligen påstår Matte att det bara handlade om ca 15 cm men det tror jag inte på.
Och hon släppte ju genast ner mig igen som tur var.
Jag har ju verkligen inte bett om att lära mig flyga!
Nåja, vi fortsatte att leka och efter en stund så hade Matte fräckheten att göra om samma sak...
Den gången fick jag tillgång till mina reflexer och började sparka runt med benen.
Sedan gick jag därifrån.
Någon måtta får det väl ändå vara!
Men efter en liten stund la jag mig ändå hos Matte i soffan.
Jag antar att Matte inte riktigt rå för att hon är dum...
Och jag är ju en snäll katt för det mesta.
Bara hon inte får för sig att göra om det.
Mjau!

 
 
Ingen bild

Cornelia

23 februari 2020 18:19

Hihi, vilken busig matte!! 15 cm är ju jamarhögt ju!! Om man inte är van....
Vi vet att hon kommer göra om det!.....

Mimmi

23 februari 2020 18:22

Vad? Är du säker att hon kommer göra det igen???
Jag måste allvarligt överväga om jag ska flytta...

 
Ingen bild

T

23 februari 2020 18:28

MJAU!! Så där gjorde matte med mig också i början. Så akta dig! Jag blev också snopen och innan jag fattade vad som hänt hade hon släppt ner mig på golvet igen.
Hon gjorde det flera gånger och till slut upptäckte jag att det inte var så farligt för hon släppte ju ner mig efter ett tag. Nu tillåter jag henne att bära mig (med magen upp hör och häpna) kortare stunder då och då. Inte alls farligt och hon får till och med klappa mig på magen med ena handen.
Så du behöver inte alls flytta - vänta bara, så ska du se vad härligt det är!

Mimmi

23 februari 2020 19:17

Mjau, jag ska överväga saken...
Men jag tänker minsann inte vänja mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Tisdag 23 april 20:51


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på mitt pop-up-galeri. Sedan stängs den imaginära lokalen. Inget varar för evigt. Speciellt inte en mjauktion. Eller en godisbit... Men ni kanske vill veta budläget? 1) 200 kr, Malte 2) 250 kr, Åsa ...

Av Mimmi - Måndag 22 april 21:46


Mjau, tydligen var ni rädda för mina tänder, hihi. Det har kommit in fler bud och det rullar på lite sakta så där... Och så här ser det ut i kväll: 1) 200 kr, Malte 2) 200 kr, Åsa 3) 200 kr, Granit 4) 200 kr, Britt-Inger 5) 150 kr, Ma...

Av Mimmi - Söndag 21 april 19:55


Mjau, då är det dags för den första uppdateringen. Tack vare Björn så har alla tavlor fått ett bud. Men eftersom han framför allt ville få igång budgivningen så får ni naturligtvis buda över honom. Just nu ser det ut så här: 1) 200 kr, Malt...

Av Mimmi - Lördag 20 april 16:41

  Mjau och välkommen till vernissage!  Jag leker lite gallerist eftersom jag vill bjuda er på katt-godis.  Ögongodis kallar tvåbeningarna ibland.  Jag tänkte visa er 10 tavlor i olika storlekar och utföranden.  Pengarna för utställningen gå...

Av Mimmi - Fredag 19 april 21:40


Mjau, man kan komma ganska långt genom att visa tänderna. Idag tog sig Matte slutligen samman och fotade för fullt. Längre än så har vi visserligen inte kommit men det är i alla fall en början. Kanske imorgon. Kanske på söndag. Den som le...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards