livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 25 december 2015

Av Mimmi - 25 december 2015 20:00

 

Måste ju bara säga att jag är jamarglad att det är en grön jul i år.

Helst vill jag ha en helt grön vinter också.

Som föredetta hemlös katt gillar man nämligen inte snö.

Vi har haft så det räcker och blir över av det där vita kalla eländet.

Oftast utan att kunna ta skydd ordentligt.

Visserligen behöver jag inte befatta mig med snö längre om jag inte vill.

Men jag vill inte att den ska förstöra mina små balkongvistelser, inte ens så här års!


Av Mimmi - 25 december 2015 07:30

 

Ännu ett julkollage.

Lite mer proffsig.

Designat av Hanna Högberg.

Och vad gör ni under julen förutom att titta på söta katter på nätet?

Av Mimmi - 25 december 2015 06:59


Imorse blev det bus redan halv sju!

Underbart!

Speciellt då Matte var så trött igår kväll.

Och dessutom skulle spendera tid med Rufus...

Ni vet, min värsta konkurrent!

Som ska tokgosa med Matte varje gång.

Så oförskämt!

Men imorse busade vi så att det stod härlig till.

Vet inte om grannarna uppskattade detta...

Men jag uppskattade det!!!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards