livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under december 2015

Av Mimmi - 9 december 2015 08:00

 

Visst är det jag som är absolut sötast på denna bild???

Av Mimmi - 8 december 2015 21:00


Tänkte bara utfärda en liten varning.

Till alla katter som har snoriga betjänter som ligger i soffan:

Tugga genast sönder alla låneböcker av Agatha Christie!

Risken är överhängande att din människa fastnar i boken och kommer inte loss.

Hon kommer glömma allt runt omkring sig och inte ens en massa klös på soffan kommer att helt skaka henne ur sin trans.

Detta tillstånd är ytterst farlig och tråkig.

Speciellt när man vill ha uppmärksamhet.

Jag uppmanar härmed till attack på alla spännande böcker!

Mjau!

 

Av Mimmi - 8 december 2015 07:00


Har ni skrivit en önskelista till jultomten än?

Förutom obegränsad med godis och nya leksaker för egen del har jag några andra önskemål också.


Jag önskar mig att alla hemlösa katter får komma in i värmen och får mat varje dag.


Jag önskar mig att alla katter som bor på katthem får flytta till ett eget hem.


Jag önskar mig att alla människor tar hand som sina katter på bästa sätt och aldrig överger dem.


Jag önskar mig att alla kattägare kastrerar och registrerar sina katter.


Jag önskar mig att alla skyggisar får en andra chans, och en tredje, och en fjärde och en till... Och massor med tålamod.


Jag önskar mig att alla som vill skaffa katt gör detta via ett katthem.


Jag önskar mig att alla, speciellt kattägare, stöder sitt lokala katthem.


Och jag önskar mig att alla katter ska ha det lika bra som jag har det.


Det är min önskelista.

Det är väl inte för mycket begärt?

Så kom igen nu, jultomten!

 






Av Mimmi - 7 december 2015 11:00

 

Det blommar för fullt!

 

Jag som trodde att det var vinter?

 

Men här är det rena rama växthuset...

 

Och alla ska tydligen vara med.

Kan det vara en tävling?

Krukväxterna emellan?

 

Av Mimmi - 7 december 2015 07:00

 

Utan spaning ingen aning!


Skönt i alla fall att jag slipper stå på bakbenen för att kunna spana åt det här hållet.

Fönsterbrädan är ju fullständig överbefolkat av alla krukväxterna.

 

Av Mimmi - 6 december 2015 07:30

 

Den här lilla filuren har jag fått!

                         

Den är kuuul!!!

(Från Kattstallets butik)


Matte har fått tre fina armband.

       

De kommer från Miss Mjau http://www.missmjau.se/ som hjälper hemlösa katter!

Och Matte säger att jag inte får leka med dem.

Dumma Matte.

Jag är säker på att de skulle glida runt på golvet och skramlar underbart om jag fick ta tass om dem...


Av Mimmi - 5 december 2015 16:00

 

Har ni bakat något gott inför julen än?

Inte jag.

Och inte Matte heller.

Dessutom har Matte och jag helt skilda uppfattningar om vad som ska betecknas som "gott".

Jag vill inte ha pepparkakor!

Jag vill ha fiskkakor istället...

Mjau!


Av Mimmi - 5 december 2015 06:00

 

Trevlig helg på er allihopa!

Hoppas ni har lika mysigt som jag!

Syns det att jag älskar min nya säng med utsikt över fåglarna?



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards