livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under december 2015

Av Mimmi - 4 december 2015 16:00


Nu är det snart söndag igen och dags för ännu en julklapp.

Jag längtar!

Undrar vad det blir denna gång?

 

Av Mimmi - 4 december 2015 07:15

 

Vad jag gör?

Jag bara hänger - i dubbel bemärkelse!

 

Av Mimmi - 3 december 2015 14:30


Imorse tyckte jag att Matte sov alldeles för länge.

Visst är hon förkyld och febrig och ska stanna hemma idag istället för att jobba.

Men ändå.

Jag vill ju äta frukost!

Inte brunch.

Så jag tänkte att det var bra att kolla läget i sovrummet.

Hoppade upp på sängen och började balansera på Mattes ben.

Hon rör sig inte alls.

Andas lugnt.

Blinkar inte.

Jag fortsätter uppåt.

Över magen.

Upp på bröstkorgen, nästan vid halsen.

Så här nära har jag aldrig varit.

Studerar Mattes ansikte.

Nosar, men utan att röra henne riktigt.

Funderar lite.

Hon verkar sova djupt.

Vänder på mig och tar samma väg tillbaka på hennes kropp.

Kastar mig på rygg vid hennes ben.

Börjar leka "tokigt", rullar runt, drar i täcket, busar för fullt.

Matte sover.

Jag sätter mig brevid hennes ben och stirrar intensivt på henne.

Till slut öppnar hon ett öga, kisar på mig, suckar och rullar runt på sidan.

Och fortsätter sova.

Okej.

Jag ger upp...

 

(Inte jag, men om Matte hade haft en kamera på näsan så hade det nog blivit en sån här bild...)

Av Mimmi - 3 december 2015 07:15


För de av er som äger betjänta som tjäner bra med pengar:

(Och nej, det var inte jag som stod modell - det är en mycket bra look-alike!)

 

Så här fina sov- och lekmöbler kan man önskar sig! (Bilden är lånad från nätet)

Matte och jag är överens om att de ser väldigt fina ut men måste vara råttsingen dyra.

Och jag vart tvungen att försäkra Matte om att det inte gör något att vi inte har pengar till sånt.

Jag trivs ändå alldeles utmärkt här hemma och kan leva med Mattes lilla fuskbygge http://livet-enligt-mimmi.bloggplatsen.se/2015/11/07/11211846-fuskbygge/ även om hon inte har ansökt om bygglov.

Några fler bilder att dregla över...




Av Mimmi - 2 december 2015 07:00

 

Rätt skönt det här, om du frågar mig.

Utsikten får man på köpet.


Av Mimmi - 1 december 2015 07:30

 

Matte lade märke till att jag inte riktigt ville använda min nya utsiktsplattform.

Och eftersom Matte är smart och vet att jag älskar kuddar och alltid vill ligga så mjuk som bara möjligt så la hon dit en kudde till mig.

Och prinsessan på ärtan accepterade erbjudandet.

 

Om man kan ligga på en kudde - varför skulle man lägga sig någon annanstans?


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards