livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under november 2021

Av Mimmi - 22 november 2021 10:44


Mjau, nu börjar det sakta ner tydligen.
Det finns 8 lotter kvar på sockorna.
Men jag kör ändå igång en sista vinstchans.
En supersnygg stor mugg i finaste benporslin!
Med så många fina katter på att man blir helt vimmelkantig...
Den vill ni väl ändå ha?
Det finns 60 lotter och varje lott kostar 10 kronor.
Alla pengar utom portokostnader går till Föreningen Hjälp utsatta katter få hem.
Vinnaren dras så snart alla lotter är sålda.
Mjau!

Av Mimmi - 21 november 2021 11:27


Mjau, dags för söndagens vinstchans!
Kalla fötter blir ett minne blott med dessa underbara sockor. Jag lovar!
Storlek ca 36 - 38.
Om det inte är din storlek så kanske de kan bli en fin julklapp?
Det finns 60 lotter och varje lott kostar 10 kronor.
Alla pengar utom portokostnader går till Föreningen Hjälp utsatta katter få hem.
Mjau!

Av Mimmi - 20 november 2021 10:58


Mjau, eftersom det är helg så startar jag tidigt idag.
Jag hoppas att ni är laddade för vinstchans 3.
Dagens vinstchans är en väldigt söt kökstimer.
Både en katt och en mus som bevakar tiden.
Då kan det ju inte gå fel, eller hur?
Eftersom den är inplastat så kan jag inte redogöra för om katten börjar jaga musen när timern ringer...
Men det finns helt klart en risk för det!
Det finns 60 lotter och varje lott kostar 10 kronor.
Alla pengar utom portokostnader går till Föreningen Hjälp utsatta katter få hem.
Vinnaren dras så snart alla lotter är sålda.
Mjau!

Av Mimmi - 19 november 2021 14:35


Mjau, då är det dags att sjösätta vinstchans 2.
Det är någon av de finaste ljushållare jag sett.
Silvrig plåt med guldfärgade ögon, nos, morrhår och ränder på magen.
20 centimeter hög.
Det finns 60 lotter och varje lott kostar 10 kronor.
Alla pengar utom portokostnader går till Föreningen Hjälp utsatta katter få hem.
Mjau!

Av Mimmi - 18 november 2021 17:28


Mjau, då kör vi igång med den första vinstchansen!
Jag snodde idéen från Facebook där den här vinsten var mycket eftertraktad.
Så jag bad Matte att fixa en likadan till mig.
Och här är den.
Alla vill väl sova inbäddad bland katter?
Speciellt nu under vintern.
Finaste bäddset till en person. Obs, det följer bara med ett örngott!
Lotter kostar 10 kronor styck och det finns 600 lotter.
Kommer även att finnas på Facebook.
Swish till Matte Annika: 0736188375
Alla pengar utom portokostnader går till Föreningen Hjälp utsatta katter få hem!
Lycka till allihopa.
Mjau!

Av Mimmi - 17 november 2021 17:11


Mjau, nu har jag bestämt mig.
Jag väntar inte på Matte.
Utan jag kör lite vinstchanser närmaste tiden utan hennes hjälp.
Lite varje eller varannan dag.
Pengarna går till Föreningen Hjälp utsatta katter få hem.
Det har jag också bestämt.
Ibland måste man jobba ensam för att få något gjort.
Och om jag kör en vinstchans i taget kan jag nog tassa det själv i hamn.
Sedan gäller det ju att ni köper lotter.
Och är det något som ni väldigt gärna vill ha så får ni väl köpa alla lotter...
För det blir lite fina julklappar.
Mjau!


Av Mimmi - 16 november 2021 18:32


Mjau, jag försöker verkligen att göra allt jag kan för att skynda på Mattes tillfrisknande.
I morse till exempel lade jag mig halvt på kudden och halvt på Mattes huvud och så spann jag det vackraste jag kunde.
När Matte vaknade och rörde lite på sig så tog jag i ifrån tassarna och spann så högt att hon trodde att hon hade fått tinnitus.
Eller en motor i sovrummet...
Men Matte bara fortsätter att nysa och snorar.
Så pass mycket faktiskt att det stackars revbenet som inte är helt och hållet läkt börjar göra mer ont igen.
Nu fattar ni vilka hemska nysningar hon strör omkring sig, eller hur?
Jag har i alla fall fått ont i öronen och så snart jag ser på henne att hon ska nysa så lägger jag lite avstånd mellan oss.
Tyvärr så gillar jag ju alldeles för mycket att gosa och vara nära...
Ni kan väl hålla tummar och tassar för att Matte snart blir frisk?
Vi är så himla trötta på alla sjukdomar nu.
Jag vet i alla fall att Matte har beställt lite god mat till mig till jul.
Som kompensation.
Hon var ändå tvungen att beställa nytt strö till mig och då hintade jag om att det snart är jul...
Och så visade jag med hela tassen vad jag tycker bäst om men inte har fått sedan det blev klart att vi skulle flytta.
Så Matte klickade hem en låda med portionspåsar.
Men den ska inte öppnas förrän tidigast fjärde advent...
Alltid denna väntan.
Mjau!

Av Mimmi - 15 november 2021 23:01


Mjau liksom.
Matte är förbannad för att hon är vrålförkyld igen.
Jag är förbannad för att Matte nyser och snorar för mycket.
Ibland hostar hon också.
Bara för att hon kan, tror jag.
I eftermiddags var jag så trött att jag föll omkull i soffan när jag råkade somna till.
Det borde väl säga allt?
Men visst, jag fortsätter att jobba med att hålla koll på Matte och följa henne överallt.
Jag är ju en hängiven och plikttrogen katt.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards