livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 18 augusti 2016

Av Mimmi - 18 augusti 2016 06:48


Igår kväll när Matte åkte hem sent från jobbet såg hon en lapp i busskuren.
En katt som saknades som såg ut precis på pricken som jag!
Då kände Matte att en iskall hand kramade om hennes hjärta väldigt hårt.
Den känslan.
Den sorgen.
Omöjligt att bära.
Och då är hon så glad att jag är innekatt.
Att jag inte ska någonstans.
Att jag alltid finns där när hon kommer hem.
En katt som försvinner måste vara det värsta som finns.
Aldrig få veta vad som hänt.
Aldrig få någon ro.
Matte blev så himla ledsen.
Och hon skyndade sig hem till mig.
Jag väntade på henne som vanligt.
Och jag undrade varför hon grät...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards