livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under augusti 2016

Av Mimmi - 26 augusti 2016 19:15

 

När det är varmt ute behöver man svalka sig.

Och vad passar bättre än ett svalkande bad?

Tycker Matte i alla fall.

Så hon köpte en pool åt mig.

Inte för att bada utan för att leka vattenlekar.

Fast hon har sagt att hon inte ska köpa flera leksaker.

Jag har alldeles för mycket enligt henne.

Bara lagom enligt mig...


 

Poolen kom med tre flytande leksaker.

Dessutom har Matte aderad en av mina bollar och en liten fisk.

Fisken är av plast och går att dra upp.

Då sprattlar den och har sig en liten stund.


 

Man kan inte påstå att jag jublade direkt.

Lite avvaktande var jag.

Och lite nyfiken.

Nosa måste man ju oavsett vad som händer.


 

Och visst verkar det kul.

Men vet du, Matte, jag sätter mig här ett tag och tittar.

Och begrunda det hela.

Sen kan du väl göra något annat också istället för att stå redo med kameran?

Jag gillar att utforska för mig själv.

Lite privatsfär, tack!


 


Av Mimmi - 25 augusti 2016 20:42


När det regnar blir man trött.
Speciellt om man lekt ordentligt ett tag.
Så vad gör man då?
Enkelt.
Man tar sig en tupplur på fönstersängen.
Och passar på att se bedårande ut mellan orkideerna...

Av Mimmi - 24 augusti 2016 20:36


Det är vackrast när det skymmer - eller hur var det nu igen?
Även hemma hos oss.
Får jag presentera vår skymnings-djungel?
Så att ni förstår att vi har för många växter.
För det här är bara en bråkdel.
Det vill säga den del som jag bråkar med.
Nä, just kidding!...

Av Mimmi - 24 augusti 2016 13:15

 

Ibland så händer det.

Man vill bara ha en trevlig kväll på balkongen.


 

Spana in fjäderkotletterna.


 

Och insekterna.


 

Och grannarna.

Men så kommer Matte med sin telefon.


 

Och börjar fota.

Och fota.

Och fota.........


 

Och hon ska fånga varenda rörelse man gör.

- Titta hitåt! 

- Titta ditåt.

- Lukta på blommorna.

- Visa din fina profil!


 

Klickklickklickklick.............


 


Tills man är helt slut.

Jag ville ju bara sitta lite på bordet?

Ville bara njuta av sensommarkvällen?

Och så råkar man bli värsta stilleben!

Och Matte bara fotar på.

Suck.........


 

Men tydligen är det det som krävs för att få extra mycket godis.

Och vem vill inte ha extra mycket godis?

Dessutom säger Matte att jag är mycket duktig.

Den perfekta modellen helt enkelt!

Jag hoppas att ni har lagt märke till alla mina finurliga nosuttryck?


 

Men Matte, nu räcker det!

Hit med godiset!!!





Av Mimmi - 23 augusti 2016 12:48


Jag är lite less på Matte just nu.
Hon verkar tro att jag har ett skylt runt halsen där det står FOTA MIG!
Så igår hade vi världens foto-shooting på balkongen.
Förutom alla andra bilder som hon tar...
Ingen hade informerad mig om att jag skulle bli modell-katt när jag adopterades.
Men det är just det jag har blivit.
Visst, ibland kan det vara roligt att posera lite.
Men inte varje dag.
Och igår gick liksom överstyr.
Nu finns det bilder till hur många blogginlägg som helst.
Förutom att datorn strejkade i morse.
Haha!
Och mobilen är inte så bloggvänlig.
Så de fina bilderna kommer någon annan gång.
Nu har Matte åkt iväg och jag kan slappa lite i lugn och ro.

Av Mimmi - 22 augusti 2016 12:00


Måndagar brukar vara lite sega.

Då kan man behöva en liten boost.

En egoboost.

Man måste ju komma ihåg hur fantastisk man är!


 

Det gäller ju att ha en målbild.

Och då ska man satsa ordentligt.

Kom ihåg att aldrig förminska dig själv.

Att du är stor och stark och kunnig.

Livet blir enklare då.


 

Och ibland är jag ett lejon.

Ibland en tiger.

Beroende vad som passar bättre för dagen.

Ska testa att vara panter också.

Mjau!




Av Mimmi - 21 augusti 2016 17:30

 

Efter ett tag ställde Matte ut den här brädan.

Samtidigt tog hon bort den fula plastbacken.

Jag var lite avvaktande...


 


  

Man kan ju inte vara nog försiktigt.

Det vet ni säkert.


 

Hmmm..........

Vad tycker jag?


 

Det går fint att gömma sig bakom.

Men det går även fint att spana därifrån.


 

Fjäderkotletterna kan man följa fint med blicken.

Och insekterna är inte heller skymda härifrån.


 

Så jag känner mig nöjd.

Man kan även gömma sig för Matte när hon rör sig på balkongen.

Helst ska hon ju sitta still.

Gärna fullständig orörlig.

Men det gör hon ju sällan.

Hon brukar prassla med tidningen.

Lyfta och ställer ner tekoppen.

Flytta på stolen.

Allt sånt som tvåbeningar håller på med.

Men om hon håller på att vattna eller tar bort vissna blommor så tycker jag ändå att det är säkrast inomhus så länge hon håller på.


 

Nä hör ni, nu måste jag kolla in grannhunden.

En riktigt skällis.

Väldigt oförskämt.

Och där parkerar det en bil.

Nu har jag verkligen fullt upp.


 


Av Mimmi - 21 augusti 2016 16:30

 

När Matte kom hem i fredags hade hon en stooor kasse med sig.

Kassen luktade som min kompis Saga.

Det fanns två saker till mig i kassen.

Den här - en elementsäng som jag undersökte väldigt noga.


 

Och en vind- och Matte-skydd till balkongen.

Väldigt spännande!


 

Naturligtvis var jag tvungen att undersöka varenda milimeter av den.

Min säkerhetskontroll av allt nytt som kommer in i lägenheten är professionellt!


 

Och till slut bestämde jag att det kunde godkännas.

Inga farliga ämnen eller otillåtna aspekter kunde uppnosas.

Jaha ja, men vad ska vi ha det till, Matte?

Matte lovade att visa mig.

Så jag ska visa er snart.


 


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards