livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 13 juni 2022

Av Mimmi - 13 juni 2022 22:17


Mjau, det måste vara något fel på internäääää...t.
För det har bara kommit in ett enda bud idag.
Björn har höjt sitt bud till 100 kr.
Ingenting mer.
Matte säger att jag ska ha tålamod men det är jag lite dåligt på.
Matte säger även att det inte är något fel på inter-nätet men med mitt inter-agerandet.
Vi hade nämligen besök idag och jag tycker att jag satt bra där jag satt under soffan.
Jag hade ingen lust att komma fram och hälsa.
Ärligt talat var jag faktiskt lite sur på Matte eftersom hon först var borta i flera timmar och sedan kom hem med besök.
Jag ville ju ha Matte för mig själv just då.
Så jag vägrade att komma fram helt enkelt.
Bara den sista kvarten, då klättrade jag upp på armstöder på Mattes sida av soffan och kastade misstänksamma blickar mot besöket.
Matte tyckte att jag var fånigt.
Men man är ju inte alltid upplagd för besök, eller hur?
Nu är jag väldigt nöjd att ha Matte för mig själv igen och soinner mest hela tiden.
Det saknas bara några fler bud för att göra mig riktigt lycklig.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards