livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juni 2022

Av Mimmi - 6 juni 2022 20:18


Mjau, det var inte direkt så att det haglade glada tillrop över en kommande mjauktion...
Men jag tänker ändå be Matte att plocka fram några fina saker.
Och så hoppas jag att ni vill vara med i alla fall.
Idag har hemtjänsten vallat snabeldraken igen vilket jag verkligen inte gillar.
Matte gillar snabeldraken, om hon inte behöver valla den själv.
Hon gillar att det blir rent.
Jag gillar inte ens att det blir rent för då måste jag ju doftmarkera och håra ner allt igen!
Ett så onödigt jobb.
Matte hittade en teckning på Facebook som illustrerar en av mina drömmar.
Tänk att besegra snabeldraken så att den dör.
Och dessutom får alla katters jubel på köpet!
Det skulle vara underbart.
Mjau!

Av Mimmi - 5 juni 2022 23:02


Mjau, idag var det lite för varmt för att blogga.
Matte rullade ner alla rullgardiner och drack bara iskallt vatten ur kylskåpet.
Själv gick jag ut runt klockan 18 och somnade i min skugg-koja.
Jag vaknade inte förrän Matte drog upp rullgardinerna när solen gick ner.
Det är rätt lyxigt att få sova på balkongen så här års.
Men jag funderar ändå på att jobba lite innan jag tar sommarlov.
Vad tror ni om en mjauktion snart?
Kanske man ska passa på innan det blir midsommar och alla går på semester.
Sedan blir det ju uppehåll till slutet av augusti eller början av september.
Mjau!

Av Mimmi - 4 juni 2022 22:55


Mjau, vet ni hur man bäst säger att man inte vill vara med på en selfie?
(Förutom att gå därifrån.
Ibland är man ju ändå sugen på gos.)
Så här:

Av Mimmi - 3 juni 2022 20:16


Mjau, om det blåser för mycket ute på balkongen så kan man faktiskt sola inomhus.
Bara så ni vet.
Trevlig helg på er.
Mjau!

Av Mimmi - 2 juni 2022 20:48


Mjau, nu ska jag berätta om igår.
Tant klant skulle bara gå och ta sig ett dopp.
Hon tog på sig en badrock, greppade kryckan och sa att hon skulle snart vara tillbaka.
Så jag lade mig i hallen och väntade.
Och väntade.
Och väntade lite till.
Men inte kom klant-tanten tillbaka inte.
Det kunde hon inte.
Hon hade nämligen låst ut sig.
Inte från lägenheten men ifrån huset.
Hur lyckas hon?
Så hon gick och simmade lite, satte på sig badrocken och skulle gå in - utan att lyckas.
Så hon satte sig ner och väntade på att någon skulle råka komma och släppa in henne.
Först var det soligt och badrocken värmde fint.
Sedan gick solen i moln.
Och det fanns inte en levande själ någonstans.
Klant-tanten började frysa lite smått.
Blöta badkläder är ingen höjdare i längden.
Hon började bli desperat.
Och till slut var hon tvungen att agera.
Med kryckan i högsta hugg genade hon över en stor oklippt äng för att komma till en tennisbana där hon anade att någon spelade.
Hon fick låna en telefon, googlade på den enda grannen som hon kunde för- och efternamn på, ringde henne och lyckades få tag i henne precis när hon skulle ge sig iväg.
Så till slut kom hon hem igen.
Jag låg fortfarande i hallen.
Men klant-tanten, var katzingen har du varit, frågade jag?
Huhuhu, huttrade klant-tanten.
Hon hade bråttom att ta en varm dusch och klä på sig ordentligt.
Sedan blev det varmt te.
Jag kan även berätta att klant-tanten hade tur och varken blev förkyld eller fick urinvägsinfektion.
Naturligtvis bara för att jag hjälpte till att värma henne efter klantandet.
Mjau!

Av Mimmi - 1 juni 2022 21:30


Mjau, här kommer texten som försvann i förra inlägget.
Idag har tanten klantat sig.
Ordentligt.
Men eftersom vi är lite trötta tänker jag berätta om klant-tanten imorgon istället.
Och ni får en väldigt fin bild på mig så länge.
Det är nästan lika bra.
Eller kanske till och med bättre.
Mjau!

Av Mimmi - 1 juni 2022 21:22

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards