livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 14 oktober 2020

Av Mimmi - 14 oktober 2020 20:23


Mjau, nu är det jämt så tråkigt grått och kyligt och blåsigt ute.
Matte och jag funderar på att gå i ide.
Det är väl nu man borde göra det?
Eller så väntar vi till Halloween.
Då hinner jag skrämmas lite innan.
Just nu övar jag på minen "halvdöd vampyrkatt".
Visst är det lite läskigt?
Hihihi...
Spindlar och spindelnät har vi också gott om till Mattes stora förtret.
Hon föredrar vampyrkatter alla dagar om året tydligen.
Vi har även vampyrlöss här hemma.
De suger visserligen bara växtsaft och inte blod.
Och Matte påstår att de heter bladlöss.
Men hon klämmer ändå ihjäl dem.
Min Matte är faktiskt riktigt våldsam ibland.
Det trodde ni inte, eller hur?
Idag nästan slogs vi om en stor tvestjärt som hade kommit in.
Jag ville leka med den ordentligt innan den skulle dö.
Men Matte klubbade den med en av sina tofflor och då var den platt och inte ett dugg roligt längre.
Så det är inte alls lätt att leva ihop med Matte.
Bara så ni vet.
Tur då att jag är en så himla snäll katt.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards