livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 22 oktober 2020

Av Mimmi - 22 oktober 2020 22:25


Mjau, jag glömde ju berätta att Matte har varit hos kattstödets butik igår.
Den här gången hade hon inte med sig några saker till butiken.
Hon har nämligen inte packat upp några fler kartonger och därför inte sorterat ut fler saker.
Fast jag kommer ihåg att hon sa i somras att hon skulle packa upp resten på hösten...
Var det någon mer än jag som tvivlade på det?
Matte köpte några saker till mina auktioner.
Och det var bra förstås.
Sedan köpte hon även två tusenbitars pussel.
Vilket var mindre bra.
Det finns nämligen inte minsta lilla katt på något av dem!
Och ändå påstår Matte att de har fina motiv...
Dessutom får jag aldrig vara med och pussla.
Vilket är mycket orättvist.
Såna där konstiga små pusselbitar är egentligen rätt roliga att tassa runt med.
Men det är en av de få tillfällen som Matte säger NEJ till mig.
Därför gillar jag inte pussel.
Punkt.
För övrigt är jag mycket finare än vilket pussel som helst.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards