livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 19 oktober 2020

Av Mimmi - 19 oktober 2020 20:17


Mjau, idag har det varit väldigt jobbigt, rentav hemskt faktiskt!
Vi gick upp alldeles för tidigt och efter alldeles för lite gos.
Bara en sån sak.
Efter frukosten slängde Matte allt från frysen i två plastkassar, lade dem på rollatorn och försvann en stund.
Sedan plockade hon de två kylboxarna från hallen till köket och fyllde de med kylskåpets innehåll.
Dessutom tog hon fram snabeldraken och satte den i köket, redo att bitas.
Jag fattade direkt att det var något hemskt på gång.
Sedan kom en gubbe med en stor vit låda in i vår lägenhet.
Han ruckade bort vår gamla kyl och frys, ställde dit den nya och försvann med den gamla.
Allt detta lät väldigt mycket.
Matte vallade snabeldraken och lät den äta dammet i köket.
Själv satt jag under min fluffkudde i min fluffkoja och darrade.
Jag vägrade att komma fram även när Matte lyfte på kudden och lovade att allt var över.
Matte var helt slut och gick och la sig igen.
Jag kom fram en stund men sedan kröp jag ner under kudden igen.
För säkerhets skull...
Ni fattar säkert.
Man kan inte vara nog försiktigt när folk kommer in och väsnas.
Det blev en mycket lugn dag och ikväll lämnade Matte tillbaka kylboxarna och hämtade frysvarorna.
Nu är hon halvdöd.
Jag känner mig också rätt mör men nu känner jag mig lugn igen.
Jag har naturligtvis undersökt den nya kalla lådan noggrann.
Så mycket ståhej för en dum vit låda...
Men bara Matte är nöjd så.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards