livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under oktober 2020

Av Mimmi - 7 oktober 2020 19:53


Mjau, medan Matte packade vinster så räknade jag ihop pengarna och swishade till Kattstödet Gotland.
2870 kronor blev det!
Tack och nospussar till alla som varit med och bidragit.
Sedan försökte jag att hjälpa Matte.
Hon i sin tur försökte att fota mig.
Men det var jag inte så pigg på.
Så jag satte mig vid sidan om och övervakade så att allt skulle bli rätt.
För man kan aldrig lita helt på Matte.
Rätt vad det är så snurrar hon till det och kanske skickar fel vinst till någon...
Men nu hoppas jag att allting blev rätt eftersom jag var med och kontrollerade och övervakade.
Annars har jag lapat i mig en massa färsk regnvatten på balkongen när det var uppehåll.
För att det är sååå mycket godare än kranvatten.
Mjau!

Av Mimmi - 6 oktober 2020 19:04


Mjau, nu har klockan passerad 18.
Och snipp snapp snut är auktionen slut!
Stort grattis till alla vinnare.
Ni är fantastiska, det vet ni väl?
Matte har packat och vägd alla vinster och jag har naturligtvis hjälpt till.
Kollat att vågen sköter sig och att allt står rätt på Mattes lista.
Varje vinst är dessutom packat med ett antal nospussar!
Exklusivt från mig till er.
Här har ni hela listan :
1) 125 kr, Molly + 66 kr porto
2) 300 kr, Smiley + 44 kr porto
3) 200 kr, Cornelia + 44 kr porto
4) 100 kr, Camilla + 11 kr porto
5) 150 kr, Charlotta + 44 kr porto
6) 200 kr, Jan-Eric + 95 kr porto
7) 350 kr, Annica + 66 kr porto
8) 300 kr, Smiley
9) 100 kr, Sven (syrran betalar portot)
10) 275 kr, Tommi + 44 kr porto
11) 150 kr, Charlotta
12) 150 kr, Björn + 63 kr porto
Stort tack till alla som har deltagit och som hjälper behövande katter!
Och som ni vet så går det alldeles utmärkt att runda upp sitt bud när man betalar.
För alla pengar går direkt till katterna!
Då har jag jobbat klart för den här gången.
Och när Matte sysslar med adresser och frimärken och packningstejp så tänker jag ligga här i soffan och göra en stor tvättomgång innan jag somnar sött...
Mjau!

Av Mimmi - 5 oktober 2020 22:04


Mjau, nu är det mindre än ett dygn kvar på auktionen!
Först trodde jag att alla hade glömt bort mig.
Men sedan höjde Smiley sitt bud och räddade mig.
Annars hade jag nog deppad lite...
Nu är det ju sista chansen att vara med och hjälpa behövande katter på Gotland.
För visst vill ni vara med?
Kom då ihåg att på tisdag kväll klockan 18 smäller det!
Här kommer en sista uppdatering :
1) 125 kr, Molly
2) 300 kr, Smiley
3) 200 kr, Charlotta
4) 100 kr, Camilla
5) 150 kr, Charlotta
6) 200 kr, Jan-Eric
7) 350 kr, Annica
8) 200 kr, Smiley
9) 100 kr, Sven
10) 250 kr, Tommi
11) 150 kr, Charlotta
12) 150 kr, Björn
Ska vi satsa på ett sista ryck fram till imorgon kväll?
Kom igen nu.
Jag bjuder på en gammal favoritbild och tittar er djupt i ögonen.
Mjau!

Av Mimmi - 4 oktober 2020 20:54


Mjau, ibland drömmer jag.
Och då menar jag inte som när jag somnar på Mattes arm och sedan drömmer så att det rycker i tassarna eller så att jag smaskar med tungan.
Utan när jag drömmer fast jag är vaken.
Naturligtvis kan jag drömma om extra smaskigt mat - som det som jag fick av Smiley till exempel - eller godis och gos.
Men framförallt drömmer jag om att det inte finns några hemlösa katter.
Tänk så underbart det skulle vara om alla katter hade kärleksfulla föralltidhem!
Ingen som skulle behöva gå frusen och hungrig och sjuk.
Tänk om alla skulle hålla sig till den nya lagen om att kastrera sina katter om de går ute.
Tänk så mycket lidande man kunde förebygga bara genom det.
Tänk om...
Ibland är det bättre att drömma om godis.
Då behöver man inte bli besviken.
Men eftersom det finns så många hemlösa katter så har jag en auktion att sköta.
Jag har inte tid att drömma.
Vill ni veta hur det ser ut?
1) 125 kr, Molly
2) 300 kr, Smiley
3) 200 kr, Cornelia
4) 100 kr, Camilla
5) 150 kr, Charlotta
6) 200 kr, Jan-Eric
7) 350 kr, Annica
8) 150 kr, Smiley
9) 100 kr, Sven
10) 250 kr, Tommi
11) 150 kr, Charlotta
12) 150 kr, Björn
Bara två dagar kvar nu.
Mjau!

Av Mimmi - 3 oktober 2020 22:37


Mjau, nu går det framåt.
Och det måste det.
För det är ju bara tre dagar kvar.
Och här kan ni titta på budläget:
1) 125 kr, Molly
2) 200 kr, Smiley
3) 200 kr, Cornelia
4) 100 kr, Camilla
5) 100 kr, Charlotta
6) 200 kr, Jan-Eric
7) 350 kr, Annica
8) 100 kr, Smiley
9) 100 kr, Sven
10) 200 kr, Tommi
11) 150 kr, Charlotta
12) 150 kr, Björn
Nu hoppas jag att det fortsätter så här fint.
Jag behöver ju en fin summa att swisha så här på hemmaplan.
Matte drog i alla fall sitt strå till stacken i veckan genom att shoppa lite i Kattstödets secondhandbutik.
Dit går hon nämligen för att nöjesshoppa.
Annars köper vi ju bara sånt som verkligen behövs, så som mat, kattmat och medicin.
Men i Kattstödets butik kan man shoppa loss eftersom det är billigt och man återanvändar vilket är bra för miljön.
Dessutom finns det så mycket saker att man alltid hittar något fint.
Säger Matte i alla fall.
Hon brukar åka dit med saker som vi inte behöver längre.
Men hon kommer aldrig tomhänt tillbaka.
Ändå påstår hon att hon rensar ut...
Tvåbeningar alltså.
Mjau!

Av Mimmi - 2 oktober 2020 20:04


Mjau, det har kommit in två nya bud idag.
Det går sakta framåt.
Kanske ni känner er mera hugade att höja buden på helgen?
Så här ser det ut just nu :
1) 125 kr, Molly
2) 200 kr, Smiley
3) 200 kr, Cornelia
4) 100 kr, Camilla
5) 100 kr, Charlotta
6) 200 kr, Jan-Eric
7) 250 kr, Annica
8) 100 kr, Smiley
9) 100 kr, Sven
10) 100 kr, Tommi
11) 150 kr, Charlotta
12) 125 kr, Björn
Och vad hittar ni på för bus då när ni inte bevakar auktionen?
Jag försökte att hjälpa Matte att fånga en fluga.
Det gick sådär.
Flugan var mycket hispig och satt aldrig tillräckligt länge still.
Så i slutändan var det ingen av oss som fick tag i den.
Det kändes lite snopet eftersom jag brukar vara bra på att jaga.
Däremot finns det knappt några nattfjärillar här.
Det är en klar nackdel med vår nya lägenhet om ni frågar mig.
Men det var tydligen inget kriterium när vi skulle flytta...
Fast nattfjärillar är en sådan delikatess!
Jag saknar verkligen nattfjärillarna.
Mjau!

Av Mimmi - 1 oktober 2020 21:24


Mjau, nu händer det inte alls mycket.
Det gillar jag inte!
Jo, jag vet att det är flera dagar kvar.
Men jag gillar ju när det händer saker.
Det ska helst vara full fart när jag har auktion.
Lite som jag när jag leker.
Precis när Matte tror att jag sitter still och hon kan ta en bild så är jag på språng igen.
Som tur är har Cornelia höjd sitt bud på nummer 3 till 200 kronor!
Så jag drar inte alla bud idag.
Men jag hoppas att det finns anledning att dra hela listan imorgon igen.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards