livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juni 2015

Av Mimmi - 17 juni 2015 09:30


Den mystiska någon har varit i farten igen.

Denna gång har den klöst på tre av fyra bordsben på soffbordet...


Men Matte, du behöver ju inte vara ledsen.

Det är ju bara ett billigt soffbord från Ikea.

Det billigaste faktiskt.

Och som du ser så är hållbarheten lite sisådär... 


Om jag vet något om det?

Nej, absolut inte!

Titta inte sådär på mig!

Du vet väl att jag bara klöser på soffan och mattorna...


Klösträd?

Vaddå klösträd?

Det använder ju alla andra katter.

Man måste väl få vara lite egen(sinnig)???

Klösträd är faktiskt under min värdighet!

De duger bara som utsiktsplatser...

 

Ont

Av Mimmi - 16 juni 2015 09:58


Nu har Matte ont i ryggen igen.

Men den här gången är jag faktiskt helt oskyldig!

Det var dammsugarens fel.

Jag visste väl att den är dum och farlig!

Men Matte lyssnar ju inte på mig...

 

1:1

Av Mimmi - 15 juni 2015 18:29


Hehe...

För en stund sen frågade Matte om hon kunde lämna mig ensam på balkongen medans hon tog en dusch?

Ja men självklart, svarade jag.

Kommer du inte göra några dumheter?

Nejdå, jag ska vara så snäll så snäll!


När Matte kom ut för att titta efter mig så kunde hon inte se mig.

Inte någonstans på hela balkongen!

Matte fick ungefär lika mycket panik som jag fick tidigare på dagen då hon plockade fram dammsugaren...


Nu kanske ni undrar vart jag hade tagit vägen?

Ja men jag hade ju bara gått in under tiden och lagt mig för att sova en stund på min kudde.

Om hon hade lyft blicken hade hon ju sett mig på en gång!


Hehe...

Mimmi - Matte 1:1

 

Jag är ju här!

Av Mimmi - 14 juni 2015 22:45


Har jag förresten berättat om mitt nya kvällsljud?

När Matte ligger i sängen men inte har släckt lampan / precis har släckt lampan så blir jag alert.

Måste ju kolla läget!

Då stoppar jag in huvudet i sovrummet för att fråga - ska du inte sova snart / sover du nu?

MJAAOUUIIIEE ???!!!

Så låter det! På högsta volym och många gånger om!

Speciellt när Matte inte svarar.

Min lilla kvällssång.

Tillägnad Matte.

Som inte riktigt verkar uppskatta den alltid...

Typisk Matte!

Alltid så otacksam...

 

Av Mimmi - 14 juni 2015 18:30


Besviken liten katt flydde regnet.

Kom inrusande i vardagsrummet.

Söker tröst på sin kudde...

 

Dumma dumma vädret!!!

Och nu stängde Matte balkongdörren.

Åh...

Vid alla döda råttor...

Vaddå?

Får jag inte svära?

Ingenting får man göra här hemma.

Ingenting! 

Av Mimmi - 14 juni 2015 16:25


Trodde nästan att regnet skulle fördärva dagens balkongvistelse.

Men sen slutade det.

Och då öppnade Matte balkongdörren och väckte mig!

Och självklart ville jag ut när jag väl vaknad till ordentligt.

Men oj, vad blött det var ute...

 

Finns det något torrt ställe här ute nånstans?

Men okej, det duger även med blöt trätrall...

Den torkade ju till slut.


Enda irritationsmomentet är Matte som håller på att hönsa sig.

Fast hon ligger och halvsover i soffan med sin snörvel-näsa och krax-röst så kollar hon regelbundet på vad jag gör här ute.

Suck.

Jag är ju snäll!

Fattaru inte det?

Vill ju bara sitta här och spana på måsungarna lika mycket som deras föräldrar gör!

Och där emellan hålla koll på sparvfamiljen i regnrännan ovanför balkongen.

Grannar.

Hundar!

Bilar...

Flytta runt mig lite så jag kan ligger i halvskugga...

Men Matte hönsar sig och stör mig hela tiden.

Bara för att jag testat mig på rymningar i mitt förra liv.

Och för att min mamma har bitit sig ut genom hönsnät.

Allt detta är ju lääänge sen.

Typ ett år...

Alltid detta tjat!

Jag är en sååå snäll katt bara jag får gå in och ut precis som jag vill...

   


Av Mimmi - 14 juni 2015 14:02


Den här gången var Matte smart.

Hon stängde inte balkongdörren förrän jag hade varit på toan.

(Tänk vad beräknande hon kan vara...)

Och så snart dörren var stängd blev det lek och bus.

Och godis!

Så jag glömde liksom bort att protestera ordentligt...

Inte trodde jag att Matte kunde vara så där lurig!

Men så länge hennes lurigheter innebär lek och godis så kan jag nog stå ut med det...

Kanske...

 


Av Mimmi - 13 juni 2015 22:15


Jag har haft en underbar dag på balkongen.

Och jag har testat balkongens alla möjligheter.

   När jag inte suttit i min hörna och inte sovit i Mattes stol så har jag utforskad balkongens alla vinklar och vrår.

   Katt kan till exempel nosa runt och promenera.

                         

Katt kan testa olika sittplatser.

 

Katt kan till exempel sitter till vänster om spaningsplatsen

  eller till höger...


   Katt kan få ett glas vatten serverat i skuggan.

   Katt kan gäspa stort på omvärlden.

Och så kan katt köra lite yoga och stretch när andan faller på.

 

       

Skönt med solvarm trätrall...


Men Matte säger nåt om att hon snart vill stänga balkongdörren.

Hehe, det hör jag inte alls.

För jag vill inte gå in ju!

Inte idag heller!.....






Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards