livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 24 juni 2015

Av Mimmi - 24 juni 2015 22:30

https://www.youtube.com/watch?v=lgHGU8gqz9U&feature=youtu.be 


Ella elle l'a...

Fast inte riktigt.

Först på måndag!

   

Av Mimmi - 24 juni 2015 21:15


Jaha, då var det bestämt att det kommer bli en ny medlem i Mattes och mitt tjej-kollektiv.

Inte för att någon har frågat mig.

Det är bara Matte som har bestämt det.

Och Matte brukar vara ganska - ja, okej då - smart.

Men jag undrar hur hon tänker?

För jag hinner ju inte ens smälta nyheten förrän Ella kommer dimpa ner här.

Matte ska bara jobba några dagar först.

Och på måndag får Ella åka samma skakiga långa resa med Matte som jag fick göra. Först buss länge, sedan tunnelbana - fy vad den låter hemsk - och sen buss igen...

Jag tycker nästan lite synd om Ella när jag tänker tillbaka på den resan.

Jaha, och sen ska hon presenteras för mig - miss cat perfect in this home!

Lycka till Ella...


Sen är det någon som har saknat mig!

Har även saknat den gulliga bloggkatten Mimmi under dagarna jag var borta. Har nu läst ikapp allt det jag missat av denna fantastiska bloggare... Blir alltid glad och på bra humör av denna katt med sin geniala matte. Har ni inte läst den så gör det! Livet-enligt-mimmi, mitt dagliga uppåtjack för att må bra!

Tack Anna!

Jag har saknat dig också!

Men jag vet inte vad Matte har med saken att göra?

Det är ju jag som bloggar helt själv!

  Ser du väl?


Av Mimmi - 24 juni 2015 19:54


Den här synen hade jag fixat till Matte i morse:

 

Som ni vet är jag ju rätt kreativ...

Och som med alla konstverk är tolkningen fritt och individuellt.

Lite förslag bara:

- Ut med liket!

- Detta kommer inte över min tröskel!

- Bara över min döda kropp...

Jag tar gärna emot fler förslag.


Av Mimmi - 24 juni 2015 07:45

Idag ska Matte åka och hälsa på Ella.

Jag kommer sitta hemma och sura lite.

Sen ska jag funderar på var jag ska gömma mina leksaker och hur jag ska markera mina älskligskuddar.

Samt träna stämbanden ännu mer så Matte bara kan lyssna på mig!

Avleda henne med extra bus så hon bara kan tänka på mig...

Det har bara gått fem månader sedan Matte åkte samma sträcka för att hälsa på mig.

(Inte för att jag uppskattade det då, men men, nu har jag lärt mig bättre.)

Och bara 4,5 månader sedan Matte kom hela vägen igen med en transportbur för att hämta mig.

Transportburen luktade förresten Rufus, gissa varför...

Nu har jag fått egen transportbur minsann!

Måste funderar ordentligt om Ella ska få åka i den om hon ska flytta hit.

Och tänk om Matte ska hämta en ny katt var femte månad?

Då blir det snart väldigt ont om saligheten...

Den här platsen är förresten min privata, ingen får ta den!

 

Men Matte, Ella får bara flytta hit om hon är jätte jätte jätte snäll.

Jag har haft min beskärda del av dumma katter och kommer inte acceptera något sånt!

Det är jag som var här först!

Kom ihåg det!

Annars vill du inte veta hur jag tänker protestera... 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards