livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 23 september 2017

Grattis

Av Mimmi - 23 september 2017 19:38


Grattis till alla vinnarna i auktionen till förmån för Snuffefonden!!!
Ni kommer att få era underbara leksaker nästa vecka!
Det har varit en riktigt bra budgivning tycker jag.
Och så tror jag att vi har slagit rekord!
Titta själv :
1) 100 tassar, Tess
2) 100 tassar, Smiley
3) 200 tassar, Tommi
4) 300 tassar, Sven
5) 100 tassar, Theodor
6) 200 tassar, Saga
7) 200 tassar, Tommi
8) 200 tassar, Alice
9) 200 tassar, Tommi
10) 310 tassar, Smiley
Och dessutom en donation från Ulla på 100 kronor.
Ni har lyckats med att precis passera tvåtusen-strecket!!!
Då är det klart att Matte måste betala portot så vi inte rubbar den fina summan.
Ni som har varit med på auktion för första gången kan skicka ett pm till Matte eller skriva en kommentar här (som inte blir offentligt med mattes eller husses namn och adress och om ni vill betala via konto eller via swish, gärna e-post också så att vi kan svara.

Och nu, mina vänner, blir det party!!!
Det här måste firas.
Jag har satt alla fönster på glänt så det är bara att droppa in här på tredje våningen.
Man kan klättra upp för stuprör eller landa med kattikoptern på fönsterbrädan.
Det finns både mat och godis, men om ni vill ha dreamies så måste ni ta med er, för jag gillar inte hårda godis.
Bryr er inte om att Matte ligger utslagen på soffan.
Hon är alldeles för trött för att röra sig!
Men hon fungerar gärna som värmande kudde...
Välkomna alla missar från bloggen och Facebook!
Nu kör vi igång.
Skynda!

 
 
Klosterkatterna

Klosterkatterna

23 september 2017 20:24

Får vi komma fast vi inte la högsta budet? *förhoppningsfulla klosterkatter*

http://klosterkatterna.blogspot.se

Mimmi

23 september 2017 21:24

Självklart!

 
Ingen bild

T

23 september 2017 20:25

Tack för en väl genomförd auktion. Oj, vad roligt att få nya saker!

Tassar swishas av matte.

SnuffeFonden behöver verkligen den här rejäla slanten för de nödropar om hjälp till 7 st kattungar just nu.

Jag ser fram emot nästa auktion. Hälsa din matte och tacka för denna auktion. Det hon gör är hedervärt!

Mimmi

23 september 2017 21:53

Mjau, tack för dina fina och generösa bud!
Du är verkligen en katt att räkna med.
Min Matte bara köper billiga saker och säljer dem dyrt till andra kattälskare.
Det är det enda vettiga hon gör nuförtiden...

 
Ingen bild

T

23 september 2017 21:43

Mjau men, jag landade med kattikoptern men gläntan i fönstret var för liten, så jag kom inte in. *vadå, stor mage?*

Jag åkte hem igen och åt upp de resterande torrisarna som blev över efter auktionen. Jag kommer nästa gång i stället.

Mimmi

23 september 2017 22:00

Nä men Tommi!
Du får motionera lite mer...

 
Alice

Alice

23 september 2017 23:03

Hurrjam, vi vann! *svansdans*
Naturligtass kommer vi på party! Vi skall bara putsa pälsarna först. Vi tar med några påsar dreamisar så det räcker till alla, matte kom hem med en hel kasse full med påsar idag som hon fyndat på rea *slick om nosen*
Vi har bett matte tassa över pengarna plus lite till frakten, hoppas det räcker.
*nosbuffar*

http://kattenalice.blogspot.se

Mimmi

23 september 2017 23:42

Mjau vad trevligt!

 
Ingen bild

Katten Sven

24 september 2017 05:10

Självklart blev det rekord när det är vi katter som budar och inte tvåbeningarna! Ser fram emot att sätta tänderna i vår vinst! Hihihi

Mimmi

24 september 2017 11:10

Där har du helt rätt, Sven!
Klart katter kan bättre än tvåbeningar!
Snart får du slakta musen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 28 mars 18:47


Mjau, som sig bör så är Matte och jag på väg till Blåkulla nu. På kvasten och allt. Jag hoppas att Matte kan styra kvasten rätt trots att hon fortfarande har ont i ryggen. Det vore ju förfärligt om vi istället hamnade på Kebnekaise eller någo...

Av Mimmi - Onsdag 27 mars 21:13


Mjau, idag var Matte på katthemmet igen. Hon hann dock aldrig ta några bilder. Hon hade fullt upp med att låta två olika katter slicka flytande godis från hennes fingrar. Och att leka med en annan katt. Och att gosa med en fjärde. Dessutom...

Av Mimmi - Tisdag 26 mars 19:34


Mjau, idag fick jag också ett påskägg. Visserligen bara i papp men med en väldigt fin gul fluffig kyckling på. Och den var bara till mig. Jag älskar fluffiga små kycklingar! Kortet var från mina vänner Cornelia, Sven och Räkan. Så jag är ...

Av Mimmi - Måndag 25 mars 22:23


Mjau, idag fick Matte ett mystiskt paket. Det visade sig innehålla ett påskägg. Ett påskägg till Matte. Jag nosade noggrant men det luktade bara choklad. Och jag gillar absolut inte lukten av choklad. Matte säger att det är tur eftersom c...

Av Mimmi - Söndag 24 mars 21:04


Mjau, som alla vet så kan livet kännas lite förvirrande ibland. Men nu har Matte blivit lite orolig för att jag kanske blir lite dement. Från att ha varit nästan helt tyst så har jag blivit mycket verbal under de senaste månaderna. Senast den...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards