livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 26 september 2017

Påminnelse

Av Mimmi - 26 september 2017 13:26


Mjau, idag har Matte en hyfsad bra dag.
Så hon håller på att packa vinsterna.
Dessutom kommer fjärilen till katten Alice att skickas till henne och brorsorna från mina kattvänner Tess och Bella som donerade den. Tack igen!
Jag har fått in nästan alla betalningar nu.
Men katterna Theodor och katten Smiley får gärna påminna husse och matte om att betala.
För jag vill ju gärna swisha pengarna så snart som möjligt till Snuffefonden!
De behöver verkligen alla medel just nu, det är bråttom!
Dessutom älskar jag att skicka vinstpengarna.
Mjau, det är alltid höjdpunkten på alla auktioner!
Men nu låter jag Matte fixa och dona ifred.
Det är ganska soligt så jag måste njuta av de få soltimmar som min balkong får så här års.
Vi jamas imorgon igen!

 
 
Ingen bild

Smiley

26 september 2017 14:38

Sorry att det tar tid för våra tassepengar att komma in på Ditt konto, men vi har inte swish el. direktöverföring utan skickar via inb.kort & betakservice. Det tar några dagar, men vi lovar att de kommer för vi skickade med snigelposten i måndags. Tusen
gånger förlåt att vi sinkar Din överföring till Snuffefonden!

Mimmi

26 september 2017 14:46

Ingen fara!
Bara jag vet att det är på gång så kan jag ge pengarna till Snuffefonden ändå!

 
Ingen bild

Smiley

26 september 2017 14:55

TACK snälla!
Vi såg ju också att Snuffe-fonden just nu hjälper ett gäng vanvårdade små röda kattungar som behöver akut vård & hjälp.Kram & nospussar från Smiley & matte.

Mimmi

26 september 2017 17:18

Nospussar från Mimmi

 
Ingen bild

T

26 september 2017 16:16

Smiley, nu ska du inte känna dig skyldig att du inte har swish eller direktöverföring.

Det viktigaste är att du budar på Mimmis jättefina och hedervärda auktioner. Mimmi mjauar att bara hon vet att tassarna kommer in, så gör det inget.

Vi ses vid nästa auktion!

Mimmi

26 september 2017 17:20

Precis så!
Nospussar till alla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Onsdag 27 mars 21:13


Mjau, idag var Matte på katthemmet igen. Hon hann dock aldrig ta några bilder. Hon hade fullt upp med att låta två olika katter slicka flytande godis från hennes fingrar. Och att leka med en annan katt. Och att gosa med en fjärde. Dessutom...

Av Mimmi - Tisdag 26 mars 19:34


Mjau, idag fick jag också ett påskägg. Visserligen bara i papp men med en väldigt fin gul fluffig kyckling på. Och den var bara till mig. Jag älskar fluffiga små kycklingar! Kortet var från mina vänner Cornelia, Sven och Räkan. Så jag är ...

Av Mimmi - Måndag 25 mars 22:23


Mjau, idag fick Matte ett mystiskt paket. Det visade sig innehålla ett påskägg. Ett påskägg till Matte. Jag nosade noggrant men det luktade bara choklad. Och jag gillar absolut inte lukten av choklad. Matte säger att det är tur eftersom c...

Av Mimmi - Söndag 24 mars 21:04


Mjau, som alla vet så kan livet kännas lite förvirrande ibland. Men nu har Matte blivit lite orolig för att jag kanske blir lite dement. Från att ha varit nästan helt tyst så har jag blivit mycket verbal under de senaste månaderna. Senast den...

Av Mimmi - Lördag 23 mars 21:59


Mjau, jag har latat mig ordentligt idag. Det har varit lite väl mycket senaste tiden. Först mjauktionen och sedan Mattes ryggskott. Det var väldigt mycket att ta hand om för lilla mig. Men så är det också bara jag som kan göra det bra. Så...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards