livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 18 december 2021

Av Mimmi - 18 december 2021 21:32


Mjau, jag vet inte vad ni tycker om levande ljus.
Själv har jag alltid haft en mycket sund respekt för levande ljus oavsett om det är värmeljus eller till exempel adventsljus.
Men de senaste veckorna har det blivit lite jobbigt.
Mattes gaständare tog slut och då rotade fram tändstickor istället.
Och jag tycker inte om tändstickor.
Jag vet inte om ni har tänkt på det.
Men det blir faktiskt som en liten explosion när en tändsticka tänds.
Och sedan luktar det mycket rök när blåses ut.
Så jag är faktiskt rädd för tändstickor.
Orimlig rädd, enligt Matte.
När hon plockar upp tändsticksasken tar jag till flykt nämligen.
Jag springer minst tre eller fyra meter bort.
Ibland springer jag till sovrummet.
Jag har även varit skeptisk till gaständaren men inte riktigt rädd.
Matte har lovat att snarast köpa en gaständare igen.
Fram till dess är jag livrädd helt enkelt.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards