livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 9 december 2021

Av Mimmi - 9 december 2021 20:17


Mjau, idag fick hemtjänsten äntligen hämta mina paket.
Och oj, så mycket fint vi har fått!
Smiley har skickat en massa gottig helgmat till mig och godis förstås.
Dessutom mycket lyxig te till Matte och ett otroligt söt julhjärta med en grå katt på.
Tant Maja och Lilla My har skickat ett kattpussel.
Och Yvonne, Alice och Loomis har inte bara skickat några auktionsvinster utan även godis till mig och te, choklad och en kattmugg till Matte.
Dessutom har vi ju paketet från Paula och Granit, ett överaskningspaket från Sören Fernström.
Det ska vi packa upp på julafton.
Fast det känns lite som julafton idag.
Matte säger att vi ska lägga det mesta under julgranen, om den kommer upp någon gång.
Och så ska vi vänta.
I alla fall till hennes födelsedag.
Jag tycker att hon gärna få vänta, men jag tänker inte vänta!
Jag behöver ju bränsle för att orka med mjauktionen.
Stort tack till alla snälla katter och tvåbeningar som tänker på oss!!!
Det är så otroligt mycket uppskattad!
Och så här ser budläget ut just nu:
1) 100 kr, Christina
2) 500 kr, Smiley
3) 500 kr, Cornelia
4) 400 kr, Annica
5) 300 kr, Annica
6) 200 kr, Molly
7) 400 kr, Suz
8) 250 kr, Suz
9) 200 kr, Tommi
Det ser rätt fint ut nu, eller hur?
Imorgon kväll kommer sista uppdateringen och på lördag presenterar jag vinnarna.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards