livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 3 december 2021

Bus

Av Mimmi - 3 december 2021 21:59


Mjau, idag har jag passat på att busa till det lite.
Först busade jag på balkongen.
Matte sa åt mig att gå ut men jag satt bara innanför balkongdörren.
Sedan gick Matte till badrummet.
När hon kom tillbaka satt jag åter innanför balkongdörren.
Så Matte stängde dörren och sa att jag inte behövde gå ut.
Sedan såg hon att det fanns en massa tassavtryck i snön, haha!
Efter det ägnade jag lite tid till årstidsvunden bus men det får ni se imorgon.
Matte har sölat med att plocka in den torra tvätten så naturligtvis har jag även busat mellan lakanen.
Matte försökte fota även det men det var inte så enkelt eftersom jag inte ville bli fotad...
Och ikväll slängde Matte några äpplen i ugnen och åt dem sedan med vaniljsås.
Vaniljsås!
Jag älskar vaniljsås!!!
Eftersom Matte satt i soffan hängde jag på hennes arm och försökte att smaka.
Matte doppade ett finger i såsen så jag kunde smaka.
Men det tyckte jag inte räckte.
Jag ville ha mer.
Så när hon ätit klart tog jag över disken...
Sedan skulle Matte smörja in läpparna som är extremt torra just nu.
Så hon har placerat läppbalsam lite överallt.
Men hennes läppbalsam var borta.
Både från soffbordet och från sängbordet.
Någon tyckte tydligen om att tassa ner dem och sedan rulla in dem längst in under sängen och soffan.
Bara den i badrummet var kvar.
Någon vågar inte hoppa upp till handfatet...
Och nu är jag faktiskt väldigt trött.
Det är väl inte så konstigt?
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards