livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 23 december 2021

Av Mimmi - 23 december 2021 19:31


Mjau, jag kunde inte hålla mig utan gav min julklapp till Matte i förskott.
Den är så fin att den förtjänar en egen dag.
Däremot ville jag inte ställa upp på bild tillsammans med presenten.
Matte försökte envisas med att vilja fota och jag envisades med att konstra så att det inte skulle bli någon perfekt bild.
Jag gillar ju att skoja till det på bild.
Och jag tycker att jag lyckades bra med det.
Tänk så tråkigt det hade sett ut om jag hade poserat lydig bredvid...
Matte blev i alla fall mycket glad över julklappen.
Och det är ju huvudsaken.
När man är så himla snygg som jag så är det ju självklart att man ska även pryda väggen hemma, eller hur?
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards