livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 5 december 2021

Av Mimmi - 5 december 2021 17:35


Mjau, då är det äntligen dags för julklappsmjauktionen! 

Visst har ni väntat? 

Nu ska vi gemensamt få ihop julklappspengar till några hemlösa katter. 

Eftersom de behöver det mest. 

Pengarna går till Katthimlen får vänta, som kämpar för att hålla hemlösa katter vid liv. 

Som vanligt kan ni lägga bud här på bloggen som kommentar. Kom ihåg att alltid skriva vilket nummer ni vill buda på, annars kan det bli förvirrande... 

Eller så kan ni lägga bud i det speciella inlägget på Facebook som Matte lägger på sin profil. 

Ingen annanstans, för då kan vi inte se det! 

Jag uppdaterar alla bud varje kväll här på bloggen så det är bra om man håller koll på detta. 

Mjauktionen avslutas på lördag 11/12 klockan 18:00. 

Observera att det tillkommer portokostnader om ni vill ha vinsten hemskickat! 

Det speciella med den här Mjauktionen är att alla saker är sprillans nya faktiskt. 

Men nu sätter vi igång. 



1)

Månadens katt ser inte särskild glad ut men låt er inte luras. Den håller bara på att smälta kanariefågeln som den svalde i ett nafs... Om du håller den på bra humör med lite smakbitar så kanske den ringer när den ska. Kanske. Om den inte har somnad. 

Aningen cynisk köksklocka i svart plast i obruten förpackning. Höjd ca 10 cm. Vikt varierande... 

Utropspris: 100 kronor. 


 




2) 

Det är viktigt att sko sig rätt till Jul, ja eller strumpa sig rätt då. 

Det gör man garanterad med dessa snygga strumpor drån Happy Socks. Man blir happy helt enkelt. Och nästan som en katt. Akta bara så ni inte river omkull julgranen i farten... 

Sorry till alla storfotade, det är storlek 36-40. 

Utropspris: 100 kronor. 


 




3) 

Vill du har en katt som sticker ut? Då har du hittat den. Sylvass som vilken ordentlig kattklo som helst. Och det är den enda katten som kan föröka sig helt utan konsekvenser. 

Du hinner fortfarande att etablera en ny koloni hemma hos dig innan Jul... 

Storlek ca 6*6 cm. 

Utropspris: 60 kronor. 


 




4) 

Naturligtvis behövs den en snygg burk ifall man vill grunda en kattkoloni. Men annars är den här burken även purrfekt till godis eller torrfoder. Eller bollar kanske? 

Vit plåtburk, höjd 13 cm, diameter 10 cm. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




5) 

Om ni vill ha en färdig kattkoloni helt utan att jobba det minsta så kan jag rekommendera kökshandduken med hela 13 katter i olika färger. Jag vet ärligt talat inte hur mycket de hjälper till i köket. men jag antar att man kan torka en del i deras pälsar... 

Stor kökshandduk i bomull, 74*48 cm. 

Utropspris: 100 kronor. 


 




6) 

Men ni kanske föredrar dansande katter? Då har ni dom här som i en liten ask. Och ni får bygga ihop det hela själv. Men det är betydligt lättare än Ikea, jag lovar! Att katterna dessutom ser ut att vara släkt med katt nummer 1 kan jag faktiskt inte rå för... Det är i alla fall meningen att de ska dansa runt värmeljuset. Men jag tar inte ansvar för ifall de jagar varandra, ramlar ner eller börjar brottas med varandra. Bara så ni vet. 

Änglaspel i metall i en liten ask. 

Utropspris: 80 kronor. 


 




7) 

Här har ni en betydligt lugnare katt. Den ligger där på fönsterbrädan utan att göra några dumheter alls. 

Lite julefrid på ett fat. Även om jag tycker att katten säger något i stil med: klia mig under hakan nu, annars hoppar jag ner... Men det är väl en tolkningsfråga. 

Jultallrik från Gustavsberg. Diameter 22 cm. 

Utropspris: 100 kronor. 


 




8) 

Det här är en katt som kommer att behövas i Jul. Den kommer att jobba åt dig exakt 20 gånger. Sedan är den slut. Men då är nog även Julen slut. Jag tar däremot inte ansvar för de medföljande 20 möss i julstrumpor. De får ni jaga själva. Döda eller inte döda kanske blir den stora julfrågan i år... 

20 mycket söta julservetter. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




9) Ingen är så bra på att döma som katter. Här är fem katter på ett bräde som har tagit examen i den höga konsten att döma dig. Känn dig misstrodd, ifgrågesatt och ignorerad dygnet runt med den här brickan hemma. Absolut bästa presenten mot hybris... 

Fantastisk bricka, 20*26 cm. 

Utropspris: 100 kronor. 


 



Och det var allt för den här gången. 

Nu väntar Matte och jag med spänning på era bud! 

Mjau... 



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards