livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 27 december 2016

Av Mimmi - 27 december 2016 16:00


Tjena brudar!!!

Här kommer Mr. Charming, även kallad Rufus!

Jag vet att Mimmi alltid är svartsjuk när jag lånar hennes Matte.

Så det är nästan lite roligt att tävla om hur länge jag kan hålla kvar hennes Matte hos mig varje dag.

Igår kväll lyckades jag med nästan fyra timmar!


 

Men jag menar - vem kan motstår mig egentligen?

Inte många, jag lovar!


 

Det som har gjort det senaste dygnet extra trevligt är att jag fått mitt livs första myntakudde av Mimmis Matte.

Eller snarare en från en vän till Mimmis Matte.

Som sagt, jag är ju så charmig...


 

Det var en underbar upplevelse...

Mimmis Matte filmade mig också, men eftersom hon har typ femtusen bilder på Mimmi i telefonen så sprängde filmen minnet och försvann.

Lite synd det, så ni får inte se min "in action".

Fast då hade ni nog svimmat, så som brudar gör på rockkonsert...



 

Tänk att det kan vara så ljuvlig att berusa sig...

Fast min matte, som är bortrest, är nog lite orolig för vad kattmyntan ska göra med mig.

Men det är ju inte värre än när hon tar sig ett glas vin.


Dessutom har Mimmis Matte väldigt dåliga ideer också emellanåt.

Eftersom jag inte bara är känt som Mr. Charming, utan även som Mr. Matvrak, så har hon hittat på något dumt som gör att det är jobbit att äta torrfoder och godis.


 

Jag trodde verkligen att hon var snällare.

Och att jag definitivt skulle svälta ihjäl...

Men jag gav mig inte.

Och efter bara några timmar såg det ut så här:


 

Som ni kanske förstår så ger jag mig aldrig, när det handlar om mat.

Men trevligast är det helt klart att placera sig i hennes knä och kväva gos.

Hon vet verkligen hur man gosar och kan göra det i all oändlighet...


 

Men jag längtar ändå efter att min matte och lillhusse kommer hem.

När man har två personal istället för en blir det nämligen ännu mera mat!

Två olika personer har aldrig lika bra koll på hur mycket mat jag redan fått.

Och jag är helt enkelt bäst på att låtsas att jag håller på att svälta ihjäl...




Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards