livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 9 december 2016

Av Mimmi - 9 december 2016 19:15


Imorgon blir en spännande dag.

Då ska Matte åka till Södertälje Katthem!

Hon ska hälsa på alla fina katter och särskild på bloggkatten Inka.

Dessutom har jag satt ned tassen och krävt att hon ska ta med sig en massa godispåsar.

Dom är nämligen lite snåla med gottisar där, det har alla bloggkatter berättat.

Så någon måste ju fixa julgodis till dom stackarna.

Och då tänkte jag att jag skulle göra det.

Dessutom har Matte gått igenom mina leksaker.

De som jag inte ens lekt med och de som jag har i flera uppsättningar, inte är så förtjust i eller bara har för mycket av - enligt Matte.

(Hon påstår att jag har så många leksaker att det skulle räcka till ett helt katthem...)

Så det blir både godis och leksaker!

Synd bara att jag inte kan följa med Matte och tassar över skatterna själv.

Det hade varit roligt att se deras miner när jag leker lite jultomte.

Hoppas att Matte klarar uppgiften även utan mig.

Så imorgon blir det lilla julafton i Södertälje!


 


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards