livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 8 december 2016

Av Mimmi - 8 december 2016 20:29


Ikväll lagade Matte tonfiskpasta.
Jag låg i sovrummet och sov de oskyldigas djupa sömn.
Men det dröjde bara några sekunder efter att Matte hade öppnat burken - vips så satt jag i köksdörren och tittade bedjande på henne.
Jag smörade till med mina finaste blinkningar med lätt lutad huvud också.
Om det gäller tonfisk är jag kapabel till vad som helst.
Och visst fick jag lite tonfisk.
Och sen lite mer tonfisk.
När jag kom för tredje gången och tiggde så tyckte Matte att jag skulle ta biten ur hennes hand.
Motvillig drog jag ner den med klorna.
Som sagt, vad gör man inte för tonfisk...
Sen var jag så nöjd så.
Tills vi öppnade luckan till adventskalendern.
Jag är ju rätt kräsen med godis.
Och jag gillade inte dagens sort.
Men - då kom jag på en jättebra idé!
Godis som inte är gott och som ligger på golvet kan man faktiskt dribbla med.
Kul!
Man kan dribbla det genom hela vardagsrummet för att slutligen begrava det under en matta!
Hihihi...
Just saying.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards