livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 12 december 2016

Av Mimmi - 12 december 2016 18:30


Imorse skickade jag Matte till tand-veterinären för tvåbeningar.

För även om jag själv vägrar allt sådant så ser jag till att min personal håller sig frisk och alert i möjligaste mån.

Och visst gick det bra.

Hennes tänder var utan anmärkning!

(Förutom att hon tydligen gnisslar enormt med sina tänder.)

Skönt tycker jag, eftersom hon annars inte riktigt uppfyller mina hälsokrav.

Vi har i alla fall hunnit leka och jag har tagit en snabb spaningsrunda på balkongen.

Det var kalllllllllllllt ute!

Inget kul, trots min undersides fluff-päls.

Stackars alla katter som inte har en bakongdörr på glänt.

Som inte har ett hem att återvända till efter en utflykt i snön.

Säkert några som frös ihjäl i natt.

Undernärda, kanske sjuka, och en massa minusgrader på det.

Snyft...

Det hade kunnat bli mitt öde.

Men jag hade tur.

Kom ihåg att ge en julgåva till ett katthem eller organisation.

På Södertälje katthem till exempel kan man adoptera en katt i olika material till valfri belopp.

Eller så kan man ge en gåva och få ett fint gåvobevis att ge bort.

Mycket bättre än ännu en pryl som man klarar sig utan.

Och då kanske det blir en jul utan tandagnisslan...

Vad jag ska göra mot Mattes tandagnisslan?

Lära henne att slappna av mera.

Och kanske stoppa några pepperkakor emellan som krockkudde...


 


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards