livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 20 december 2016

Av Mimmi - 20 december 2016 18:25


Mjau, Matte fick en jätterolig bok i present också.
Eller jo, hon tycker att den är väldigt roligt.
Jag är inte så säker på det.
Den ska nämligen testa min IQ.
Matte skrattade mycket när hon läste i den.
Och hon säger att enligt boken är jag väldigt smart på vissa områden.
Men dåligt på andra.
Till exempel är jag ju helt värdelös i att bete mig som en typisk katt som kickar ner saker så fort man får tillfälle.
Jag testar visserligen flytförmågan och vattenresistensen på olika leksaker i min pool.
Men jag jiddrar nästan aldrig med Mattes saker.
Det kallas också för hänsyn.
Men det finns inget kapitel i boken som handlar om hänsyn.
Jag är en mycket hänsynsfull katt för att visa min uppskattning mot Matte.
Jag leker med mina många leksaker istället för med Mattes saker.
Hon visar ju mig också mycket hänsyn, till mitt skyggisbeteende och min stora integritet.
Men tyvärr är hänsyn inte så populär längre helt generellt.
Många människor beter sig som om de var helt ensam på jorden.
Det märks direkt när man åker kollektivt eller bara ska handla i en matbutik.
Matte säger att hon ibland undrar om hon har fått fel uppfostran för hon gör så annorlunda än de flesta.
Hon tänker inte bara på sig själv och sina behov och sin vilja.
De flesta tvåbenta verkligen vara jättebebisar som bara månar om sitt ego och skriker "men JAG vill det och jag vill det NU!!!
Här hemma visar vi hur som helst hänsyn till varandra, oavsett om det betyder att man är smart eller inte.
Vi gillar att leva på det sättet.
Sedan hade Matte pralinfrossa i soffan varpå hon däckade och sov en liten runda.
Det var då jag passade på att själv läsa boken...
Men Matte säger att jag är bäst helt enkelt, oavsett vad som står eller inte står i boken.
Så det så.


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards