livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 4 december 2016

Av Mimmi - 4 december 2016 15:15


Inatt när Matte hade gått och lagt sig kom jag på att jag borde träna.

Jag är ju ute efter en plats i tassbollslandslaget som ni kanske vet.

Och visst bollar jag dagligen.

Men just på natten är det purrfekt att träna hård långdistans-dribbling och kondition.

Så det var det jag gjorde.

Matte fattade förstås ingenting.

Hon tyckte bara att jag rusade runt som en galning i hela lägenheten.

Men det är faktiskt av yttersta vikt att hålla sin nivå på att tassbolla i toppform!

Och visst är jag bra.

Jag kan dribbla med precis vad som helst om det inte råkar ligga en boll i närheten.

Matte gillade inte när jag testade med kackerlacken eftersom det lät så himla mycket...

Hon är lite kinkigt ibland.

Speciellt vid tvåtiden på natten...

Nåja, nu ligger jag i sängen och tar igen min skönhetssömn.

Under tiden har Matte plockat fram dessa godingar:


 

De köpte hon förra året i Kattstallets webbutik.

Och de finns där även i år, samt en massa annat smått och gott för katter och kattälskare!

Titta in där vet jag: http://butik.kattstallet.se/ 

Nu står de på köksbordet och jam-sjunger och busar och har sig...

Så nu är det klarpyntat.

Stärnorna i fönstren, minijulgran i vardagsrummet. Gjutjärns-adventstake och lussetåget i köket och en silvrig adventsljusstake och en liten tomte i vardagsrummet.

Matte gillar att tända ljus och det får hon gärna för mig.

Jag har fattat på en gång att det är kul att titta på men för varmt för att nosa på.

Trevlig andra advent!


 



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards