livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 10 december 2016

Av Mimmi - 10 december 2016 22:45

 

Idag har Matte hälsat på i Södertälje katthem.

Hennes mamma skulle tydligen fyllt år idag, om hon hade levt (vilket hon inte har gjort på 20 år) och Matte tyckte att det var ett bra sätt att fira henne.


 

Hon gick runt och hälsade på alla katter.

Vissa var mycket framåt.


 

 

 

 

 

Medans andra höll sig på sin kant.


 

 

 

 

Till dessa hörde bloggkatten Inka.

Hon hade just fått en släng av trötthet och var tyvärr inte alls intresserad av att säga hej, inte ens på bild.


Matte lämnade över alla godispåsar, precis som jag hade beordrad henne.

Och begagnade leksaker till katterna, medans nya leksaker hamnade i secondhand-butiken som de också har.

Sen shoppade Matte loss i sagda butik.


 

Hon kunde inte låta bli att även "adoptera" en katt med pengar som en snäll vän hade swishat till henne på morgonen.


    

En liten uppnosig sak som står på bordet nu.


Naturligtvis hade Matte gärna tagit hem minst hälften av alla katter...

Hon har så lätt för att bli kär hon - i katter.

Men det hade jag inte tillåtet!

Matte lär i alla fall inte åka dit så snart igen då det tog två timmar enkel väg med kollektivtrafiken.


Det fanns även spralliga kattungar som var söta som socker:


 

Och de som gjorde uppror...

Jag vill ut härifrån, nu på momangen!!!


 

Jag frågade Matte varför alla katter var inspärrade i små rum.

Och hon sa att det tyvärr ser ut så på ett katthem.

Men att katterna i alla fall har fått komma in i värmen, har blivit friska och får regelbunden mat.

Sedan sitter de där och väntar på att någon snäll person ska komma och adoptera dem.

För alla vill givetvis har ett eget hem, så som jag har det.

Och då blir det plats för ännu en katt att komma in i värmen.

Men vissa verkade ha tappat allt hopp.


 

Den här bilden är så sorgligt.

Matte och jag snyftade lite tillsammans...

Hopplösheten med stora bokstäver.

Titta på bilden och tänk på alla hemlösa katter som finns.

Och så sätter du in en slant till valfri katthem.

Nu.

Tack!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards