livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 10 oktober 2022

Av Mimmi - 10 oktober 2022 19:48


Mjau, fastän Matte har ännu mer ont än hon trodde var möjligt och dessutom tydligen en inflammation i höger hand så kräver jag en massa kompensation för den tid som hon var borta.
36 timmar, det betyder mycket gos det.
Och godis ingår alltid i en sådan deal.
Först var jag en aning tveksam om det gick att gosa med Mattes höger hand eftersom hon har knölat in den i sporttejp för att den inte ska röra sig för mycket.
Men det gick fint.
I alla fall för min del.
Matte tycker nog att det är bättre om jag gosar med vänster hand istället...
Och Cornelia, jag lyckades inte med någon hårboll medan Matte var borta.
Fast jag verkligen försökte.
Istället blev det en liten trotsreaktion - två små bruna klumpar på den ljusa mattan.
Översättning: jag skiter väl i att du är bortrest!
Fast egentligen skiter jag inte alls i det.
Jag är bara en rädd liten katt utan Matte.
Men ibland blir man ju bara sååå sur.
Nä, hör ni, nu ska jag tigga flera godis.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards