livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 8 oktober 2022

Av Mimmi - 8 oktober 2022 18:07


Mjau, det är hemsk synd om mig.
Jag är så ensam.
Fruktansvärt ensam.
Ingen kan vara mer ensam än jag.
Den här gången kommer jag inte att förlåta Matte.
Faktiskt inte.
Dessutom låste hon ut sig.
Hon glömde att ta med sig nyckeln.
Hur dum kan man vara egentligen?
Bara för att hon hade dåligt samvete och pratade med mig.
Och för att jag försökte att följa med ut...
Tur då för Matte att kattvakten har en nyckel.
Annars skulle det bli dyrt.
Dumma Matte.
Jag ligger nästan hela tiden i hallen och väntar och väntar.
Det är verkligen inte - åh helvete, nu kommer kattvakten.
Jag måste gömma mig!
Hundmänniskor kan vara livsfarliga.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards