livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 29 juli 2019

Kattastrof!

Av Mimmi - 29 juli 2019 18:40


Mjau, det här är inte acceptabelt.
Det är faktiskt en kattastrof!
Mitt torrfoder är slut.
Helt och hållet slut.
Matte har hushållit med det så att det skulle räcka till idag precis.
Och så skulle hemsktjänsten hämta det som Matte beställde för över en vecka sedan.
Men första hemsktjänsten hade ingen legitimation alls med sig.
Så det kom en annan senare.
Som dröjde länge och kom tillbaka tomhänt.
Paketet gick inte att hitta på postens utlämningsställe!
Då blev Matte och jag kallsvettiga.
Inget torrfoder?
Matte ringde ner till Ica och det visade sig att de saknar hyllnummer till mitt paket.
Vilka slarvar!
Matte ska ringa igen imorgon klockan 12.
Då kanske de har hittat det.
KANSKE!
Jag vet inte riktigt till mig i pälsen.
Så här får det väl inte gå till?
Och det värsta är ju att Matte inte har någon som kan hämta det imorgon...
Då måste jag vänta till torsdag.
Matte säger att det kanske inte är en fullfjädrad kattastrof eftersom jag kan äta blötmat.
Jo, visserligen.
Men minst en gång om dagen vill man ju knapra lite också!
Det känns inte som om mina behov tas på allvar...
Det är hemskt synd om mig, det fattar ni, eller hur?
Det värsta är väl att det kan komma bli problem även framöver.
Fram till nyligen fanns mitt torrfoder hos de flesta leverantörer.
Nu finns det plötsligt bara hos nogra udda ställen.
Där Matte brukar beställa min "fina" blötmat levererar de alltid till dörren.
Nu funkar det inte längre med torrfodret.
Så nu är det kris!
Mina matvanor blir rubbade.
Matte!
Gör något!!!

 
 
Ingen bild

Björn

29 juli 2019 19:19

Men Mimmi så här får det inte gå till bara för att ICA inte kan sköta paketerna!
Vad är det för torrfoder du äter förresten? Här har vi provat MASSOR av olika märken och sorter men det är endast ett som duger och det är Royal Canins Savour Exigent. Vi har testat med riktigt dyra sorter också och med Hills men icke! Billiga sorter som finns i vanliga affärer har vi aldrig testat. Det är för dålig kvalitet.

Mimmi

29 juli 2019 19:34

Mjau jag äter Orijens. Eftersom det inte finns en enda konstig ingrediens i den.
Bästa torrfoder enligt matte och mig.

 
Ingen bild

Cornelia

29 juli 2019 19:38

Men Mimmi! Nu ÄR det synd om dig! Tror inte jag kommer kunna sova i natt, stackars dig!!!!

Mimmi

29 juli 2019 19:42

Mjau, tack för din medkänsla, kära vän!

 
Ingen bild

Björn

29 juli 2019 19:48

Orijens testade vi också men icke en bit åts av det. Du har god smak du Mimmi!

Mimmi

29 juli 2019 20:03

Mjau, jag älskar Orijens!

 
Ingen bild

Smiley

29 juli 2019 20:26

Jag kan hjälpa Dig att fixa Orijens foder, för det finns i våran zoobutik. Vilken smak ska det vara? Själv äter jag den från grön påse,Grasslands trot jag att den heter. Hjälper gärna till och skickar till Dig, för Du är ju min favvo katthjälpare-tjej.
Nospussar Smiley.

Mimmi

29 juli 2019 20:36

Mjau, vad du är snäll, Smiley!
Jag äter den gula påsen, den med kyckling.
Men min mat ligger som sagt här på postens utlämningsställe. Bara att ingen vet i vilken hylla.
Och Matte inte riktigt vet hur hon ska få hem den innan torsdag.
Nospussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Tisdag 14 maj 21:53


Mjau, om ni frågar mig så kan man aldrig vara för nära. Närheten mellan två varelser som älskar varandra är mycket vacker. Man kan visa mycket kärlek genom kroppskontakt. Och jag vill visa Matte min kärlek många gånger varje dag. Även när j...

Av Mimmi - Måndag 13 maj 21:51


Mjau, idag har Matte planerat penseerna. Hon trotsade sin onda finger men tejpade den ordentligt så att det inte skulle komma jord i såret. Och hon avböjde alla mina erbjudanden om hjälp. Naturligtvis höll jag mig ändå ganska nära, redo att g...

Av Mimmi - Söndag 12 maj 17:58


Mjau, idag har Matte verkligen drivit saker på sin spets. Hon var ganska groggy efter gårdagen. Men hon gick i alla fall upp för att äta frukost. När hon sedan skulle ställa disken i maskinen så lyckades hon på något sätt att få in en gaffels...

Av Mimmi - Lördag 11 maj 21:38


Mjau, idag försvann Matte i flera timmar. När hon slutligen kom hem hade hon äntligen med sig penseer. Och något mycket konstigt. Jag blev både skeptisk och nyfiken. Men eftersom jag även jobbar som doft-kontrollant så var jag naturligtvis ...

Av Mimmi - Fredag 10 maj 21:01


Mjau, jag är ett plåster på Matte idag. Igen. Jag brukar vara det åtminstone ett par gånger i veckan. Jag måste ju visa Matte hur mycket jag älskar henne. Ibland räcker det helt enkelt inte med gos och pussar och buffar och ligga nära. Då...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards