livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 19 juli 2019

Av Mimmi - 19 juli 2019 19:58


Mjau, Matte är mycket orolig för mig.
Ni kanske undrar varför?
Jo, det har gått många veckor nu sedan jag senast dränkte något i poolen eller vattenskålen.
Och ja, det är faktiskt mycket ovanligt!
Men nej, jag känner mig inte sjuk.
Matte undrar om jag börjar bli gammal eller har avslutat mitt forskningsuppdrag om att undersöka leksakernas förhållande till vatten regelbundet?
Men Matte!!!
Antagligen är jag bara 6 år ung!
Och min forskning ligger bara på is - eller ska vi säga på torra land.
Jag har ju semester!
Även jag behöver semester ibland.
Just nu har jag semester från forskning och auktioner.
Istället ägnar jag mig mer än någonsin åt balkongen.
Fågelskådning är ett roligt men tidskrävande hobby.
Och på kvällen går all energi åt till jakten.
Nattfjärilar smakar som bäst just nu!
Dessutom behövde jag verkligen semester från mina två krävande och ansvarsfulla jobb.
Jag antar att Matte är lite avundsjuk eftersom hon aldrig får semester från sin sjukdom.
Fast just nu planerar hon faktiskt för en semesterdag med tant Maja.
Inte en hel dag i och för sig, bara en halv eller några timmar.
Men i alla fall.
Vi får se hur det går.
Nedan får ni en bild på en icke aktuell brottsplats...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards