livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 31 juli 2019

Av Mimmi - 31 juli 2019 19:37


Mjau, idag hände det äntligen!
Matte var riktigt störigt och ringde ner till Ica flera gånger och tjatade.
De blev mycket less på henne.
Till slut påstod hon att jag bara kunde äta just den maten som fanns i paketet och att jag varit magsjuk i två dagar nu...
Matte kallade det för nödlögn.
Hon säger att man inte få ljuga men att man få dra en nödlögn om det absolut behövs.
För hon tror faktiskt inte att de ens hade försökt att leta innan.
Paketet var nämligen full med tejp där avsändaren stod tydligt många gånger på alla sidor...
Men när någon slutligen faktiskt letade så tog det bara en kvart att hitta!
Matte sken upp som en sol och ringde efter en bil.
För att bära nästan 6 kilo kan hon ju inte längre.
Och oj, vad jag blev glad när hon packade upp mitt torrfoder!
Jag gick genast fram och nosade på fodersäcken.
Och jag kunde knappt bärga mig innan Matte hade öppnat den och hällt upp lite åt mig.
Jag kastade mig över det som en svältande och skänkte inte blötmaten minsta blick!
Ikväll tänker jag bara äta torrfoder.
Sedan är balansen återställd.
Jag vill ju ha både och, varje dag.
/Mimmi, en glad katt

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards