livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 15 juli 2019

Av Mimmi - 15 juli 2019 21:27


Mjau, jag kan berätta att ordningen är återställd.
I morse serverade Matte vanlig Mjau blötmat och det slank ner alldeles utmärkt!
Däremot har hon skrattat åt mig.
Jag har nämligen börjat tvätta min fluffiga kudde som ligger i min fluffkoja.
Det har hänt flera gånger nu.
Matte undrar om det inte är bättre att jag tvättar mig själv istället för kudden?
Hon fattar som vanligt precis ingenting.
Jag har en stor anledning till att tvätta kudden.
Min fluffiga kudde liknar nämligen pälsen på min älskade Nallis!
Det är ungefär samma färg och samma längd.
Så när Matte tror jag jag tvättar kudden så drömmar jag i själva verket om Nallis och att jag tvättar honom.
Men det är klart att tvåbeningar inte förstår sig på sådan kärlek.
Och för att påminna er om Nallis så kommer här en ny foto på honom där han njuter i trädgården.
Visst är han stilig?
Jag tycker dessutom att han gör sig extra fint på blå bakgrund.
När, nu tror jag att jag måste gå och tvätta kudden lite till...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards