livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 7 juli 2019

Av Mimmi - 7 juli 2019 19:58


Vaddå då?
Får jag inte?
Du måste skoja, Matte!
I många långa veckor har du hållit på med detta pussel.
1500 bitar.
Och du har alltid täckt över det under tiden.
Jag fick aldrig vara med och leka.
Nu är den äntligen klar.
Den är så stor att den inte riktigt ryms på brädan.
Den är verkligen fin.
Men när jag äntligen vill gå och lägga mig mitt på konstverket så säger du att jag inte får?
Allvarligt?
Att det bara ligger öppet för att du ska fota den och sedan sälja den vidare.
Och att den nya ägaren kanske inte vill ha ett pussel med avtryck av katt.
Det förstår jag inte alls!
Lite katthår, doftmarkeringar och klomärken lyfter ju allt.
Och om du ändå ska ta sönder det alldeles strax så hjälper jag gärna till!
1500 små bitar är helt underb...
Nähä nä.
Nu är det den där bestämda rösten.
Jaha ja.
Då lägger jag mig väl på soffan istället.
Men vet du Matte?
Det är riktigt orättvist!
Och så är du faktiskt dum.
Riktigt dum.
Mjau!

Av Mimmi - 7 juli 2019 00:18


Mjau, vi försov oss även idag.
Men Matte vaknade "redan" klockan 15.
Och jag kan väl avslöja också att det är en badkarsbräda vi har fått.
Så att Matte kan ligga i badet och läsa och dricka champagne samtidigt.
Och att jag kan ligga bekvämt bredvid.
Hahaha...
Nej, tyvärr är det bara så att Matte har blivit för lat för att stå upp när hon duschar.
Personligen är jag mycket skeptisk till brädan även om Matte har lagt leksaker och godis på den.
Den inkräktar helt klart på min integritet!
Och jag väljer att gå i en båge runt den.
Men den ska hur som helst flytta till badrummet nu.
Dumma bräda.
Jag ska bita dig.
Någon gång!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards