livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 19 november 2017

Paket 8

Av Mimmi - 19 november 2017 20:45


Det börjar närmar sig slutspurten.

Det här är paket 8 av 9.

Paket 1-5 auktioneras ut till förmån för Södertälje katthem.

Paket 6-9 auktioneras ut till förmån för Remingtons kattlya.

Alla auktioner avslutas om exakt en vecka, söndag 26/11 klockan 20.

Alla paket är värda mer än utropspriset på 200 kronor och ännu mera värd i katternas ögon som får hjälp av pengarna som de kommer att generera.

Budgivningen går än så länge en aningen trög.

Men ok, det är en hel vecka kvar för att buda ordentligt på ditt favoritpaket...

Paket 1 220 kr, Anna

Paket 2 400 kr, Tommi

Paket 3 300 kr, Smiley

Paket 4 500 kr, Cornelia

Paket 5 200 kr, Björn

Paket 6 400 kr, Smiley

Paket 7 250 kr, Tommi


Paket 8:

Lite smått och gott till kattälskaren och blivande julklappar?  


 

Trevlig advendskalender med tomte, häst och katt.


 

Fin disktrasa till en huskatt.

En massa söta små post-it-lappar eller märken för böcker när man pluggar. Det blir så mycket roligare med små katter då!


 

Kattgodis och en riktig glad reflex.


 

Sötaste anteckningsblocken och två kattiga pennor till det!


 

Sockor med katt som promenerar mellan blommor.


 

Och det sötaste kattigaste pennfodral/sminkväska för i år!


 

Ackompanieras av ett julkort med vit katt.


 

Utropspris 200 kronor.

Mjau!

Imorgon kommer sista paketet.

Det blir ett paket med temat jul deluxe!

Har ni redan hittat dett eller fler paket som ni vill ha så är det bara att buda på.

Vi hörs imorgon.




 
 
Ingen bild

Björn

19 november 2017 20:52

Alla paketen är så otroligt fina! Tyvärr är min plånbok inte så fet just nu för annars hade jag bjudit på flera av paketen den saken är klar.

Mimmi

19 november 2017 21:03

Mjau, behöver du inga julklappar?

 
Ingen bild

Björn

19 november 2017 21:36

Jag har slutat med julklappar och skänker pengar till olika katthem istället.
Fast här kan jag ju skänka pengar och få fina saker på köpet. 😊😉

Mimmi

19 november 2017 22:46

Precis! Här gör du ändå en god gärning!

 
Ingen bild

Sir Lancelot

20 november 2017 17:53

Väntar med spinning på paket 9 för att kuckelikua på det paketet eller låta T mjaua på det. Men jag kan ju överbuda T också. Det är ju väldigt fina saker som man kan buda på.

Mimmi

20 november 2017 19:02

Mjau, det kommer snart!
Måste bara ge matte en spark i baken. Hon yrar om att hon måste vila hela tiden...
Ja, det är ju så fint med en auktion att man kan överbuda varandra!
Du är så välkommen till auktionen, Sir Lancelot!
Jag har verkligen respekt för såna som dig ska du veta...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Onsdag 24 april 21:20


Mjau, nu är det sista chansen att lägga tassarna på en av de fina tavlorna i mitt galleri. På torsdag klockan 20 är det för sent. Sista chansen att erövra ett av dessa underbara mästerverk att förgylla ditt hem. Här kommer sista uppdateringen...

Av Mimmi - Tisdag 23 april 20:51


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på mitt pop-up-galeri. Sedan stängs den imaginära lokalen. Inget varar för evigt. Speciellt inte en mjauktion. Eller en godisbit... Men ni kanske vill veta budläget? 1) 200 kr, Malte 2) 250 kr, Åsa ...

Av Mimmi - Måndag 22 april 21:46


Mjau, tydligen var ni rädda för mina tänder, hihi. Det har kommit in fler bud och det rullar på lite sakta så där... Och så här ser det ut i kväll: 1) 200 kr, Malte 2) 200 kr, Åsa 3) 200 kr, Granit 4) 200 kr, Britt-Inger 5) 150 kr, Ma...

Av Mimmi - Söndag 21 april 19:55


Mjau, då är det dags för den första uppdateringen. Tack vare Björn så har alla tavlor fått ett bud. Men eftersom han framför allt ville få igång budgivningen så får ni naturligtvis buda över honom. Just nu ser det ut så här: 1) 200 kr, Malt...

Av Mimmi - Lördag 20 april 16:41

  Mjau och välkommen till vernissage!  Jag leker lite gallerist eftersom jag vill bjuda er på katt-godis.  Ögongodis kallar tvåbeningarna ibland.  Jag tänkte visa er 10 tavlor i olika storlekar och utföranden.  Pengarna för utställningen gå...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards