livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 30 november 2017

Av Mimmi - 30 november 2017 21:58


Ikväll försvann Matte.
Hon skulle bara bort en liten stund, sa hon.
Pyttsan.
Hon var borta i tre timmar!
Och när hon kom hem så luktade hon.
Luktade... Luktade främmande katt!
Och skällis!
Jag nosade någrann på hennes hand ända upp till handleden och tröjärmen.
Helt klart.
Hon har suttit i en främmande soffa och klappad främmande katter och fått handen slickad av en skällis.
Matte trodde kanske att jag inte skulle märka det.
Hon tvättade ju händerna när hon kom hem.
Som om jag skulle låta mig luras...
Saken är klar - hon har varit otrogen mot mig!
Min näsa går inte att luras.
Och jag vägrade att ta godis ur hennes hand.
Där fick hon!
Och då fick jag ju inga godis heller...
Men jag var ju tvungen att markera lite.
Så Matte inte tror att hon kan komma hem med vilken lukt som helst på sig!
Så mjau heller...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards