livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 15 november 2017

Av Mimmi - 15 november 2017 19:00


Matte säger att vi måste raska på lite med paketen.

Först skulle ju alla paket gå till Södertälje katthem.

Men nu har det visat sig att min vän Remington och hans kattlya är illa ute igen.

Länsstyrelsen i Skåne jäklas med ett underbart och väl fungerande katthem istället för att ta sig an de djur som faktiskt far illa.

Det gör mig mycket ledsen.

Och eftersom det inte blir någon auktion i december eftersom de flesta är upptagna av annat då och inte heller i januari eftersom de flesta har ont om pengar då så tänkte jag dela upp mina julpaket.

De första fem paket går till Södertälje katthem.

Och de tre eller fyra resterande paket kommer att gå till Remingtons kattlya.

Det blir lite som två auktioner i ett.

Men eftersom jag har så många fina saker just nu så borde det räcka åt alla.

Och så hoppas jag förstås att ni kommer buda på ordentligt så att båda katthemmen får en ordentligt slant!


Paket 3:

Ett kattig paket med stil.


 

Förutom den charmerande disktrasan finns det här ett varningsklistermärke, en tyg-katt med kattityd som går att stryka på valfri klädesplagg eller väska och catnip-drops för den anspråksfulla katten.


 

Men även en ljusgrön sked i melamin, perfekt att sleva kattmat med. Eller i den egna tekoppen - materialet är godkänt för livsmedel och värme.

Naturligtvis en myntakudde.

Men även en svart mössa med broderad jam på engelska!

Och top notch: en pillerask, en fickspegel och en shoppingväska hopvikt i fodral i samma mönster.

Kan det bli tjusigare?

Skulle inte tro det!


 

Dessutom ett julkort med svart katt.


 

Utropspris 200 kronor.


Men innan ni kastar er över tangenterna för att slänga dit ett bud, kika även på nästa paket.

Paket 4:

Det stora kudd-paketet!


 

Vi gillar katter, eller hur?


 

Och vi gillar kuddar.

Det gör väl alla.


 

Även katter gillar kuddar, förresten!


 

Så vad blir bättre en en hel hög med kuddar?


Oavsett om du vill förnya soffan eller ge en kudde var till dina kattvänner så blir det här perfekt.

Kuddfodralerna är i linnetyg, 45*45 cm och om ni vill se hur fina de ser ut i bruk så kan ni titta nedan.

Till och med med mutat kattmodell...

Kuddarna är donerade av katten Alice von Tass!


 

Dessutom följer det med ett julkort med vit katt.


 

Utropspris 200 kronor.


Mjau, nu hoppas jag att ni kommer igång med budgivningen!

Jamarfina paket, tycker jag.

Hittills ligger paket 1 på 220 kronor.

Men bättre kan ni, eller hur?

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards