livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 27 november 2017

Av Mimmi - 27 november 2017 18:44


Den här gången har ni överträffat er själva med snabba betalningar!
Jag fick in alla betalningar igår och idag.
Jippi!!!
Så jag såg till att Matte swishade direkt.
Jag lade mig för säkerhets skull nedanför Mattes skrivbordsstol för att övervaka processen.
Sedan har Matte packat två paket och postat dem.
Hon säger att hon tar det lite bit för bit den här veckan.
Det får vi väl nöja oss med.
Jag har i alla fall fått jamargod mat och flera godis än vanligt.
Matte påstår att jag har lärt mig att tigga godis allt för väl och att jag gör det ibland flera gånger per kväll.
Men det är ju lätt att glömma om man redan fått godis.
Och då är det väl säkrast att tigga lite till...
Så kom inte och påstå att jag är tjock!
Det är bara magfluffet som är extra fluffig på bilden...
Jag lovar!
Dessutom har jag jobbat så hårt med auktionen så jag definitivt är värd ännu mera godis.
Så det så.
Så snart Matte sätter sig i soffan så kommer jag och sätter mig framför, lägger huvudet på sned och blinkar väldigt fint med ögonfransarna.
Det fungerar nästan varje gång!
Rekommenderas till alla skyggisar därute.
Mjau, nu ska Matte och jag vila oss lite.
Vi hörs imorgon!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards