livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 4 november 2017

Av Mimmi - 4 november 2017 02:15


Det är Allhelgonen och fullmåne.
Månen syns dock inte eftersom det är molnigt.
Vinden vinar runt husknuten.
Då dök det upp ett spöke!
Nä, jag skojar bara.
Det var inget spöke utan bara Matte som inte kunde somna och blev hungrig igen.
Hon ville ha något gott.
Och kan ni tänka er?
Det ville jag också!
Så Matte kokade te och plockade fram extra goda godis till oss båda.
Sen tittade hon på ett avsnitt av morden i midsomer på datorn.
Men som tur är så har Viafree många och långa reklamavbrott så vi kunde ändå umgås samtidigt.
Jag roade mig med att peta en plastring från en medicinburk in i min vattenskål.
När poolskötaren är lat så får jag nämligen en vanlig vattenskål bredvid poolen med färsk vatten.
Sen kollade jag om vattnet smakade annorlunda.
Men det gjorde det inte, så då försökte jag att plocka upp ringen igen.
Det gick inget vidare.
Jag blev bara blött om tassarna.
Och när man blir det, så måste man skaka på tassen för att få bort vattnet.
Jag försökte först ett tag med högertassen, bytte sen till vänster och så till höger igen.
Även tänderna försökte jag med.
Attans att det skulle vara så svårt!
Då försökte jag istället att dricka upp all vatten som om det skulle gå bättre då...
Matte tittade lika mycket på mig som på filmen.
Hon verkade ha mycket roligt.
Det måste ha varit filmen förstås!
När jag tröttnade på vattenskålen började klösa på soffan istället och sedan gav jag Matte en massa smäktande ögonkast för att tigga fler godis.
Det funkade finfint!
Jag hoppade även upp en sväng i soffan och nosade på Mattes fot...
Sedan blev jag helt hyper av allt godis och körde race genom lägenheten.
Delvis med boll, delvis utan.
Till slut gjorde magen sitt till och jag gick på lådan.
Sen kollapsade jag under soffbordet.
Jo, jag är en sådan katt som rusar runt innan nummer två, istället för efter.
Nåja, nu är jag i alla fall trött.
Matte verkar också trött och alla bollar verkar ha försvunnit...
Så nu gör vi ett nytt försök att somna.
Matte måste bara borsta tänderna igen och rensa lådan igen.
Mjau, vilken helkväll det blev!
/En mycket nöjd liten katt

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards