livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 29 oktober 2016

Av Mimmi - 29 oktober 2016 15:30

 

Igår kom boken som jag vann i auktionen från klosterkatterna.

Den luktade jamarspännande främmande katt!

Jag har med stort intresse läst första kapitlet om katten som kunde flyga, men jag är väldigt besviken.

Inte fanns det några handfasta tips där inte för hur man skulle lära sig att flyga.

Och jag hoppar fortfaranda med en väldigt duns ner från bokhyllan.

Tänk om man hade kunnat segelflyga i lägenheten ovanför Mattes huvud!

Eller ute för all del, min balkong är visserligen innätat men saknar tak.

Så jag är mycket besviken och vill reklamera boken!!!

Låt er aldrig luras av tjusiga boktitlar!

Däremot var boken i alla fall rätt adresserad.


 

För den var ju till mig!


Eftersom det där med att flyga gick så snöplig tänkte jag att jag istället öva mig lite mer på närhet igen.

Jag gillar inte att ligga i Mattes del av sängen eftersom hon rör på sig alldeles för mycket under natten.

Men på andra sidan sängen har jag ju ett favoritställe vid huvudändan i det extratäcket som ligger där.

Så jag lade mig där en stund i natt.

Snacka om att Matte gapade när hon vaknade och vände sig om...

Men jag tänker minsann inte avslöja om det första eller enda gången jag legat där när Matte sover!


Och eftersom jag tycker att med mer närhet och att vara modig också borde kommer fler privilerier så väckte jag Matte tidigt i morse med mycket högt jamandet och den omisskännliga doften av nummer två från lådan...

Det blev en del stönande från Mattes sida men sedan gick hon lydig upp och rensade lådan.

Jag tyckte att eftersom hon nu ändå var uppe så kunde vi lika gärna ta en lekstund tillsammans.

Men där har jag inte kommit tillräckligt långt i min uppfostran än.

Vanligtvis hakar hon på när jag vill leka, men nu stönade hon bara att det var för tidigt och att hon var tvungen att sova mer...

Ibland är Matte konstigt.

Hon sover ju nästan lika mycket som jag!

I alla fall lekte jag själv då, och naturligtvis med alla leksaker som låter mest.

Medans Matte drog täcket över huvudet och försökte att somna om.

Hehehe.....


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards