livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 10 oktober 2016

Av Mimmi - 10 oktober 2016 19:36


Idag har jag varit väldigt duktig.
Det har Matte sagt ungefär tusen gånger och jag är själv mycket medveten om det.
Det var så att jag låg på sängen för min sen eftermiddags och tidigt kvällssömn.
Och Matte råkade behöva något från byrån som står precis bredvid där jag ligger.
Från översta lådan, som är precis i höjd med där jag ligger dessutom.
Matte kom långsamt runt sängen och närmade sig extremt försiktig.
Hon höll på med sin vanliga ramsa, att allt är fint, allt är lugnt, det är ingen fara, osv...
Jag lyfte visserligen på huvudet och följde någrann hennes hand.
Men jag låg kvar medans Matte drog ut lådan försiktigt, plockade ut det hon skulle ha och stängde igen.
Allting precis bredvid mig.
För Matte sa ju att allt var bra.
Och när hon säger det så brukar det vara så.
Det har jag lärt mig under vår tid tillsammans.
Hon körde ramsan hela nyårsafton till exempel, därför blev det aldrig någon panik.
Jag litar på Matte.
Så länge hon inte ska röra vid mig.
Och det gjorde hon ju inte.
Hon var bara väldigt nära med handen.
Det går väldigt långsamt att skapa förändringar i min hjärna.
Än så länge får bara jag nosa på henne och inte omvänd.
Men min tillit växer.
Sakta men säkert.
Och mitt hjärta säger "jag älskar dig, Matte! Om du är försiktig."
Och Matte lyssnar till mitt hjärta och förstår.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards