livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 15 oktober 2016

Av Mimmi - 15 oktober 2016 16:40


Idag tyckte jag att det tog alldeles för lång tid för Matte att ta sig ur sängen.
Så jag körde min kontroll-manöver igen.
Runt sängen och upp på andra sidan.
Tassa fram till Mattes huvud.
Mattes huvud är så spännande!
Men det är ju inte så ofta som man kan komma nära det.
Kroppen är liksom i vägen...
Matte var faktiskt vaken.
Öppna ögon och armarna bakom huvudet.
Hon tittade snett förbi mig, så jag gick fram och nosade på hennes kind.
Alltså nosa precis utan att röra på riktigt.
Bara så att Matte kan känna mina andetag.
Sen nosade jag även i hennes armhåla för den låg ju strax bredvid.
Matte låg fullkomligt still och verkade inte bry sig.
Sedan hoppade jag ner och vid dörren, på lagom långt avstånd jamade jag att det var dags att gå upp.

Och när Matte gick upp fick hon se att någon hade rivit ner termometern så att batteriluckan hade åkt av och batteriet ur!
Ett ordentligt utförd arbete med andra ord.
Det är ju bara så att sladden till termometern är så spännande...

Förresten har jag fått ett skylt som Matte ska sätta på ytterdörren.
Hon tycker att den passar perfekt.
Och då vet alla att jag bor här också!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards