livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 27 oktober 2016

Av Mimmi - 27 oktober 2016 18:37


Idag fick en mycket fin gammal kattherre som heter Rasmus somna in.
Rasmus brukade göra inlägg på Facebook om sitt liv på landet.
Och fast vi inte har träffat Rasmus på riktigt så känns det väldigt sorgligt.
Han kommer att vara saknat på kattsidan på Facebook.
Och det får både Matte och mig att fundera över hur vi skulle klara oss utan den andre.
Inte alls, faktiskt!
Jag litar bara på Matte i den mån jag litar på någon som skyggis.
Och jag är Mattes universum.
Hela hennes liv kretsar kring mig.
Som tur är så är jag ung, bara 3,5 år antagligen.
Och Matte är bara medelålders.
Vi borde rimligtvis ha många lyckliga gemensamma år framför oss.
Men det trixiga med livet är ju att man aldrig riktigt vet vad som kommer att hända.
Både tvåbenta och katter kan bli sjuka och dö i förtid.
Därför är det extra viktigt att ta hand om varandra, alltid vara snäll och aldrig spara på kärleken!
Då så Matte, då kan jag väl få lite extra godis nu?
För att du älskar mig så mycket?
Och för att minnas Rasmus, som brukade njuta av livet för fullt!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards