livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 26 oktober 2016

Av Mimmi - 26 oktober 2016 18:15

 

Igår var Matte väldigt trött efter en ansträngande dag.

Hon handlade en fryspizza på vägen hem (mozzarella förstås, hon är en sån där tråkig vegetarian så det är aldrig lönt att tigga av hennes mat).

Hon sa att hon skulle äta pizzan och sedan falla i koma till nästa morgon.

Men tji fick hon...

Jag hade nämligen fått post!

Världens finaste myntakuddar med kattmönster från min kattkompis Saga!!! 

Kan det bli bättre?

Nej, naturligtvis inte.


 

Det måste vara extra extra stark mynta i kuddarna för jag behövde bara nosa lite...


 

...för att bli mycket glad...


 

...och sedan helgalen!


 

Jag var faktiskt galen hela kvällen!!!


 


 

Medans Matte låg i soffan och halvsov så rusade jag runt och kastade och jagade och kramade min myntakudde genom hela vardagsrummet.


 

Jag blev rentav oigenkännlig...

Påstår i alla fall Matte.

Hon säger att jag såg ut som ett litet Halloween-monster...

Jag förstår inte alls vad hon pratar om.

Jag är en söt liten katt som brukar bete sig fint!

Eller?.........


 

Nä, jag ser inte ett dugg berusad ut.

Säger ju det!



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards