livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 14 oktober 2016

Av Mimmi - 14 oktober 2016 22:30

 

Igår fick jag post av min kattkompis Saga.

Hon skickade en lektunnel till mig.

Vilket är helt perfekt - det är droppen som får det att avgöra:

Från och med nu kallas detta inte vardagsrum längre utan byter namn officiellt till lekrum!

För nu finns det många fler leksaker än vardager i rummet...

Mjau!

 

Bortsett från denna glädjande nyhet så var jag minst sagt skeptisk.

Men eftersom jag även är väldigt nyfiken så var jag ju ändå tvungen att komma fram och nosa.

Matte påstod att man skulle vara inne i tunneln.

Det tyckte jag verkade jätteläskigt!

Nosa utanpå - okej.

Gå in - nejnejnejnejnej!

Fast det finns en nödutgång i mitten.

Men då började Matte locka med ett skosnöre.


 

Och eftersom jag älskar skosnören så stoppade jag in huvudet.

Huuuuuh.....


 

Och sen rusade jag genom tunneln snabbare än ni kan säga ordet skosnöre!

Vips kom jag ut på andra sidan.


 

Och vilken tur - jag överlevde!

Fast det gäller att hålla reda på svansen så den inte bli slukad av tunnelmonstret...

Ojojoj, har jag verkligen kommit precis ut här?

Har jag verkligen klarat mig?


 

Tack Matte, men jag tar en paus nu.

Tunnelexpeditioner tar faktiskt på krafterna...


Idag har Matte flera gånger kastat in leksaker i tunneln.

Dessa leksaker har försvunnit på ett helt mystisk sätt ifrån tunneln.

Dessutom har tunneln flyttat sig en bra bit.

Men jag har ingenting med det att göra!

Det måste vara tunnelmonstret!!!

Jag svär.........



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards